Auteur Topic: Beginners voor Bolt Action  (gelezen 3865 keer)

Offline Koekie

• I'll fix it! I'll fix it!!!
  • TSA Bestuurslid
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
Re: Beginners
« Reactie #15 Gepost op: november 25, 2013, 10:52:46 pm »
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline WillieB

• Administrator
  • Duc de L' Empire
  • Gotcha!
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2013, 10:15:03 am »
Kijk vooral ook eens naar Blitzkrieg  voor super mooie WWII tanks. En in de 'juiste' 1/56 scaal.
http://www.blitzkriegminiatures.com/
“In the moment when I truly understand my enemy, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him. And then, in that very moment
that I love him, I destroy him.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 26, 2013, 10:15:10 am »
Hoi,

Ik heb indertijd nog een bouwdoos van Normandie Germans gekocht bij de Celtic Cross, na al die jaren ben ik me serieus aan het afvragen waar ik me in ga verdiepen, Ik ben 40K een beetje beu gezien maar ben geïntresseerd in WW2 wargames... Flames of War of Bolt Action? bij Flames of War mis ik eigenlijk een beetje detail, vooral in die gezichten van die mini's, maar daar heb je dan weer een waanzinnig aanbod aan tanks... Bij Bolt Action heb ik dan weer het idee dat de mini's wel zeer mooi zijn, maar daar mis ik dan weer het aanbod aan tanks... Kan je een bepaalde schaal van tanks van bijvoorbeeld Tamiya of Revell aankopen om te gebruiken bij Bolt Action ??
Heel veel spelers kopen inderdaad gewoon bouwdozen. Ja de tanks zullen iets groter zijn dan de schaal van de infanterie maar aangezien je meestal maar 1 tank gaat meebrengen gaat dit niet echt effect hebben op het spel.
Ik heb eens de vergelijking gemaakt tussen een BA Panzer 4 en een Panzer 4 van een bouwdoos, de tank uit de bouwdoos was 1 cm breder en 1.5 cm langer.

Als je BA wilt vergelijken met FoW dan kun je stellen dat BA eerder een gevecht is op de schaal van de laatste skirmish in de film 'Saving private Ryan' terwijl FoW eigenlijk de openingscene is, namelijk de landing op Normandie.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 26, 2013, 10:31:10 am »
Kijk vooral ook eens naar Blitzkrieg  voor super mooie WWII tanks. En in de 'juiste' 1/56 scaal.
http://www.blitzkriegminiatures.com/
Mooie figuren maar zeer beperkte keuze. Zijn ze van plan om meer modellen uit te brengen op korte termijn?

Offline Celtic Cross

• Administrator
  • Old Guard Grenadier
  • OOOooodinnn
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 26, 2013, 01:07:20 pm »
Wees maar zeker Wim,
van die jongens hebben we het laatste nog niet gezien!
Walhalla...Where the brave may live forever !

Offline Kristof

• Fusilier
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Beginners voor Bolt Action
« Reactie #20 Gepost op: november 26, 2013, 06:16:38 pm »
Staan er wel om bekend, althans in't verleden toch, dat ze al eens voertuigen van andere bedrijven kopieerden. Zoals in, we kopen een voertuig en beginnen het zelf te casten. Dat kan natuurlijk ondertussen veranderd zijn.

Mijn favoriet is die waffenkammer. De details zijn gewoon belachelijk goed, kwaliteit is ace en service is top. Enkel de wachttijden bij Jeff zijn lang. De man is zo'n beetje slachtoffer van z'n eigen succes, maar ik neem de wachttijd er met de glimlach bij.  :)

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 27, 2013, 09:49:06 am »
Ben eens begonnen met het maken van een generieke 'army list' voor mijn vroeg duits leger (1940) en wat blijkt? Ik kan voor de Blitzkrieg campagne geen para's nemen?? Hallo!! iemand die bij Warlord games niet heeft gehoord over de aanval op Eben Emael?
Momenteel zou de legerlijst bestaan uit: 1x officier, 2x 10 man heer regular squad, 1x 10 man ss veteran squad, 1x MMG, 1x AT 38, 1x PzIII.

« Laatst bewerkt op: november 27, 2013, 10:52:23 pm door WillieB »

Offline WillieB

• Administrator
  • Duc de L' Empire
  • Gotcha!
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 27, 2013, 10:52:39 pm »
Ben eens begonnen met het maken van een generieke 'army list' voor mijn vroeg duits leger (1940) en wat blijkt? Ik kan voor de Blitzkrieg campagne geen para's nemen?? Hallo!! iemand die bij Warlord games niet heeft gehoord over de aanval op Eben Emael?
Momenteel zou de legerlijst bestaan uit: 1x officier, 2x 10 man heer regular squad, 1x 10 man ss veteran squad, 1x MMG, 1x AT 38, 1x PzIII.

Wim,

Lijkt me nogal een ietwat rare lijst.

Veteran SS in 1940? Weinig kans op.
Bedoel een PaK 36 37mm AT want een PaK 38 50mm AT was te laat voor Frankrijk en dergelijke.
Fallschirmjager daarentegen zeker in 1940 maar dat wist je al.
« Laatst bewerkt op: november 27, 2013, 11:26:51 pm door WillieB »
“In the moment when I truly understand my enemy, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him. And then, in that very moment
that I love him, I destroy him.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 28, 2013, 08:53:57 am »
Ja Willie, de duitsers hebben in BA de mogelijkheid om veteran Heer units en veteran SS units neer te zetten zelfs tijdens de blitzkrieg periode. Redenering is dat ze ervaring hebben opgedaan in Spanje en in Polen.
Ja, ik bedoelde de PaK 36.
« Laatst bewerkt op: november 28, 2013, 09:26:27 am door Wim Nelis »

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: november 28, 2013, 09:52:48 am »
Eben Emael werd inderdaad met Fallschirmjägers aangevallen, het soortgelijke fort in de Position Fortifiée Liege, Fort Battice, werd een koepel van Blok IV beschoten met een 3.7cm Pak, je ziet hiervan nog de granaatinslagen:

Van 5cm-ers in die periode van "den Blitz" heb ik geen weet. 8.8cm Pak werd daarentegen in 1940 al wél ingezet

8.8-cm schade aan de koepel van Blok A28 nabij "Maulde" in de Franse Maginotlinie (Sector l'Escaut).
« Laatst bewerkt op: november 28, 2013, 09:55:43 am door Bunkerfreak »

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 28, 2013, 09:54:41 am »
Zijn die inslagen van een 37MM? wow!

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 28, 2013, 09:56:18 am »
Ja tof hee Wim, heb de post geupdate met een tweede geitenkaaskoepel met schade van 88-ers ;-), ook in 1940

Offline Koekie

• TSA Bestuurslid
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 28, 2013, 11:18:44 am »
Nu weet ik waar je je naam haalt...
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 28, 2013, 11:26:56 am »
Die 88 kogels moeten een enorme hoeveelheid energie hebben als je ziet hoe ze die beton gewoon 'wegduwen'.

Offline Koekie

• TSA Bestuurslid
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: november 28, 2013, 11:58:35 am »
Zeker dat het beton is?
Lijkt mij meer metaal te zijn...
(James D. Sass)