Auteur Topic: Beginners voor Bolt Action  (gelezen 2962 keer)

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Beginners voor Bolt Action
« Reactie #30 Gepost op: november 28, 2013, 12:04:23 pm »
is indd een pantserstalen GFM koepel ;-)

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: november 28, 2013, 01:39:01 pm »
Ha tof, Belgische soldaten in Bolt Action games!

Enkel jammer dat ze enkel de belachelijkste voertuigen uitgebracht hebben, terwijl er zoveel coole tank-soorten bestonden van de Belgen/Engelsen. Ze zouden ons landje eens wat beter moeten vertegenwoordigen, Zoals de "kleine" Belgen den Duits toch even tot staan heeft kunnen brengen aan de Dijle en de Forten van Luik... 

Dat raar-rups-tractortje dat men daar op de BA website heeft staan als mulipurpose transport... Ze zouden beter die 1935 "Brossel" trekker eens nabouwen die in Brasschaat in het Artilleriemuseum staat (stond).

Kent er iemand die mensen van BA? kan je ze deze info even mededelen  :))

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: november 28, 2013, 02:08:29 pm »
het geen dat het best in de buurt kwam als tank in 1940 was de T13 ( hoewel eigenlijk een tankjager )

http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/belgium/Belgian_T13.php

Gezien deze niet in groep werden ingezet maar eerder apart als support hebben ze niet veel kunnen uithalen.

Ze waren echter zeer capable om de duiste pnz I en II versies uit te schakelen.

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: november 28, 2013, 03:58:51 pm »
Ik doelde eigenlijk meer op de ACG-1, das een bangelijk tankske, enkel nu ik het beter opzoek, is die van Franse afkomst (Variant van de AMC 35)

Hier een fotoke van een ACG-1 tankkoepel ingezet op een Belgische bunker (geen duitse atlantikwall) nabij Nieuwpoort:

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: november 29, 2013, 07:55:00 am »
Tom,
Welk land/landen heb je?

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: november 29, 2013, 10:48:22 am »
Ik ben sinds eergisteren begonnen met den Duits, men eerste manneke heb ik gisteren geschilderd (winter camo), jammer dat ik het niet deftiger kan fotograferen, 't is nogal overbelicht...

Ik had die startersset Assault on Normandie + een codex voor de german forces vandeweek gaan kopen, dus ik ben brand-new in dit game...
Vandaar ik ook het merendeel van men 40K aan het verkopen ben, ik ben dat SciFi-gedoe zo beu als iets.

Bestaan er eigenlijk Bolt-action figuren of soortgelijke die 14 - 18 nadoen? zou cool zijn om pinhelmen te hebben in miniatuur. Of zo van die soldaten te paard met speer en gasmasker zoals die bekende WK1 foto.

« Laatst bewerkt op: november 29, 2013, 11:03:18 am door Bunkerfreak »

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: november 29, 2013, 11:14:20 am »
Aan het wapen te zien zullen uw duitsers voor de late periode zijn. Ik ga me momenteel concentreren op de eerste 2 jaren van de oorlog, nl. 40-41. Mijn ander leger zijn de jappen, maar aangezien die voornamelijk een infanterie leger zijn, zal ik die vrij breed kunnen opstellen.

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: november 29, 2013, 11:18:53 am »
Indd, op de bouwdoos staat late war infanterie, maar dit denk ik dat niet bestaat, sinds 1943 werd alle infanterie grenadiers genoemd, dus deze late war infanterie bouw ik zoals in de codex beschreven staat als grenadier squad (met STG 44 uiteraard!) ideaal in combinatie met winter camo om de ardennen wat na te bootsen ;-) Ik zag in de codex dat ik veterans kan bouwen ook voor meer punten, mag dit? of moet je minimum ook normale regular troops hebben?

Die veterans mogen allemaal STG 44's hebben, al ken ik het spel compleet niet, nog nooit gespeeld, dus ik ga eerder voor een mengelmoes aan wapens gaan omdat ik de do's en dont's niet ken om een hele squad van STG's te voorzien... (klinkt wel goed, en gelijk dat ik fantasie heb gelijk nen bengel van 6j, jaja, ik zie al sturmen door't bos zelle)

;)

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: november 29, 2013, 11:22:42 am »
Als jullie willen, ik heb nog een 100% origineel en authentiek artikel van den Duits in een Duits oorlogsmagazine (Signaal) staan over  hun motivatie hoe dat infanterie naar grenadiers werden omgevormd... Mijn nickname zal allicht genoeg zeggen, maar ik verzamel ook militaria en in die (redelijk grote) verzameling heb ik alle vlaamstalige signaals, enkel franse en uiteraard ook enkele duitse.

Ik kan deze opzoeken en fotograferen, is een redelijk uitgebreid artikel, met vergelijkingen naar napoleon zijn troepen en de duitse infanterie.

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: november 29, 2013, 02:04:25 pm »
normal bestond een squad uit 10 man. 1 smg ( officier ) 1 lmg  en de rest rifles

de stg is pas in 1944 in gebruik genomen en dan nog in heel kleine aantallen. Ze werden ook gereserveerd voor de elite troepen zoals de SS en de fallshirmjagers.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: november 29, 2013, 02:45:19 pm »
Die 'assault rifles' zijn beter voor melee.

Offline Bunkerfreak

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: november 30, 2013, 10:01:03 am »
Arne, jupz, doch in de ardennen worden er nog regelmatig STG 44-ers opgegraven, dus daar zijn die in '44 wel ingezet geweest (uiteraard SS daar)

Wim, bedankt voor de tip, dan ga ik toch niet alles van STG's voorzien, ik zeg het, ik ben nog een supernoob met dit spel, heb nog geen enkele battle gedaan. Ik ben dan ook vollenbak bezig met het painten van een legertje waar na enkele battles uit zal moeten blijken wat ik te kort kom om ietswat allround te zijn.

Patrick Roovers

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: november 30, 2013, 11:01:11 am »
Veel StG's zijn ook aan volksgrenadiers en andere eenheden uitgedeeld met de gedachte dat mindere troepen met superieur materiaal beter zouden presteren.  Terwijl de veteranen het vaak met verouderd materiaal moesten doen.

Offline Celtic Cross

• TSA Bestuurslid
  • Jeune Garde
  • OOOooodinnn
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: december 01, 2013, 12:29:05 pm »
Eigenlijk in de zin van de logica wel te begrijpen,
want zoveel volk hadden ze al niet meer & de SS eenheden onder de veteranen,
vochten meestal toch door tot de "laatste man"!
Walhalla...Where the brave may live forever !

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: december 18, 2013, 10:56:06 am »
Als ik correct ben, dan is er iemand bij ons in de club die goedkoper spullen kan bestellen. Wie was dat nu?
Ik zou graag een paar duitsers willen bestellen. Misschien dat we de bestelling kunnen groeperen om de extra kosten te drukken.