Auteur Topic: Voorstelllen en ideeën...  (gelezen 3439 keer)

Offline Koekie

• I'll fix it! I'll fix it!!!
  • Lid van Tsa
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
Voorstelllen en ideeën...
« Gepost op: april 10, 2016, 09:43:49 pm »
Hier kunnen we ideeën en voorstellen opwerpen, die hier dan kunnen besproken worden.

Ik zal een eerste voorstel doen: Op een gegeven moment zullen er spelers zijn die een set scenario's hebben afgewerkt, terwijl er anderen nog niet zo ver zijn (hangt af van aantal keer dat je per maand kan spelen)
Om het wat interessanter te maken voor die mensen, zouden we in de scenario's een soort Quest kunnen steken bv.: zoek dit of dat item of personage, en breng het of hem naar een personage in scenario zus of zo. Of dood zoveel van dit of dat. (een beetje WOW)
Hier kunnen dan extra items of goud mee verdient worden.
Op die manier wordt het opnieuw spelen van een scenario telkens een beetje anders.
De quests kunnen ook als een set worden bekeken, zodat, als je een volledige set hebt, je weer verder kan met een volgende, meer uitdagende set.

Laat maar weten wat jullie hier van denken.
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline MadDavy

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Re: Voorstelllen en ideeën...
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2016, 09:20:22 am »
Hey Koekie,
lijkt me inderdaad een mogelijkheid om de actie er in te houden.
Ik heb ook een paar mini campaigns die 3 scenario's bevatten. Dark Alchemy en The Hunt for the Golem zijn er 2 van. Deze kunnen ook misschien gespeeld worden in afwachting van meerdere spelers in het 2de deel van de campagne.

David

Offline Koekie

• Lid van Tsa
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2016, 11:49:31 pm »
Ik zou een maximum aantal beurten willen invoeren per battle.
Dit om de games in tijd wat te beperken...

2 spelers - 10 beurten
3 spelers - 8 beurten
4 spelers en meer - 6 beurten

Voorstellen of commentaren?
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I like porc & beef but know how to handle an AK47
    • Bekijk profiel
    • Lake Tisza Holiday Homes
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2016, 10:16:52 am »
Ik doe dan wel niet mee met dit spelsysteem, maar het is sowieso voor clubavonden het beste om een limiet te stellen, in tijd of aantal beurten of een combinatie van die twee (bvb x aantal beurten of spelen tot tijdpunt y, waarbij tijdpunt y bepalend is).

Offline Pâtrick The Betrayer

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • What once was, shall be again.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2016, 04:00:40 pm »
Worden de soldiers uit 'Thaw of the Lich King' ook gebruikt?
Ik bedoel de Javelineer, Pack Mule, etcetera. ..
Of zijn die gebonden aan die Campaign?
"Order. Unity. Obedience. We taught the galaxy these things long ago, and we will do so again."

Imotekh the Stormlord, Phaeron of the Sautekh Dynasty

Offline Koekie

• Lid van Tsa
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2016, 06:55:24 pm »
Ik stel voor om te beginnen met de figuren die in de basic rulebook staan.
Als je doorgaat naar de tweede reeks scenario's, kan je voor jezelf beslissen om die extra figuren te gebruiken.

Als er andere meningen zijn, wil ik ze zeker horen.
(James D. Sass)

Offline Pâtrick The Betrayer

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • What once was, shall be again.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2016, 07:27:57 pm »
Ok, bedankt.
Ik vind die Crow Master wel cool   :P
"Order. Unity. Obedience. We taught the galaxy these things long ago, and we will do so again."

Imotekh the Stormlord, Phaeron of the Sautekh Dynasty

Offline Ketnet

• Lid van Tsa
  • Old Guard Grenadier
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2016, 10:35:31 am »
Een suggestie.

Aangezien het end of game nogal "sneu" is (the winner takes it all) stel ik hetvolgende voor:

Het spel inderdaad in een aantal beurten beperken zodat het toch niet te lang duurt, maar wel hetzelfde aantal beurten houden ongeacht het aantal spelers. Het lijkt me wel een tactisch spel en dan is misschien 6 beurten redelijk kort om je taktiek te laten werken. Hierbovenop misschien werken met het "sudden death" system mbt de spelronden (vanaf beurt x beginnen dobbelen ofdat dit de laatste beurt is (de nacht die valt, een sneeuwstorm, ...)
In plaats dat de winnaar alle overige loot counters kan claimen, misschien dit beperken tot degenen die in zijn line of sight zijn (sommigen zijn zo goed verstopt dat het een tijdje duurt om ze te vinden :) ) Ik denk dat dit het spel verder open zal gooien omdat een zo groot mogelijk field of view dan toch voordelen geeft ipv te bunkeren rond de eigen loot counters (de aanval wordt beloond).
Verder misschien eens nadenken of er geen "regeltje" bestaat om het verschil tussen verschillende warbands op te lossen. Sommigen zullen snel sijgen in xp terwijl anderen moeilijkheden zullen hebben om xp te vergaren. In het begin nog geen probleem maar naar mijn mening gaat dat wel snel gebeuren.

Offline Koekie

• Lid van Tsa
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2016, 09:51:43 pm »
Ik bekijk je voorstellen en kom er nog op terug...
(James D. Sass)

Offline Koekie

• Lid van Tsa
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2016, 09:11:57 am »
Het spijt me dat het zo lang duurde voor ik een antwoord geef, maar er zijn ondertussen een aantal kleine aanpassingen gebeurd aan ons clublokaal...
Een suggestie.

Aangezien het end of game nogal "sneu" is (the winner takes it all) stel ik hetvolgende voor:

Het spel inderdaad in een aantal beurten beperken zodat het toch niet te lang duurt, maar wel hetzelfde aantal beurten houden ongeacht het aantal spelers. Het lijkt me wel een tactisch spel en dan is misschien 6 beurten redelijk kort om je taktiek te laten werken. Hierbovenop misschien werken met het "sudden death" system mbt de spelronden (vanaf beurt x beginnen dobbelen ofdat dit de laatste beurt is (de nacht die valt, een sneeuwstorm, ...)
Uiteindelijk ben ik afgestapt van het idee om het aantal beurten te beperken.
We kunnen binnen een aantal weken of maanden eventueel nog aanpassen.l

In plaats dat de winnaar alle overige loot counters kan claimen, misschien dit beperken tot degenen die in zijn line of sight zijn (sommigen zijn zo goed verstopt dat het een tijdje duurt om ze te vinden :) ) Ik denk dat dit het spel verder open zal gooien omdat een zo groot mogelijk field of view dan toch voordelen geeft ipv te bunkeren rond de eigen loot counters (de aanval wordt beloond).
Niet slecht, we nemen dit als houserule en het zal vanzelf blijken of dit een meerwaarde geeft of niet.

Verder misschien eens nadenken of er geen "regeltje" bestaat om het verschil tussen verschillende warbands op te lossen. Sommigen zullen snel sijgen in xp terwijl anderen moeilijkheden zullen hebben om xp te vergaren. In het begin nog geen probleem maar naar mijn mening gaat dat wel snel gebeuren.
Voor zover ik begrijp, zal het verschil in level niet zo heel veel voordeel geven, er is ook een limiet van twee games per maand.
Ook hier zullen we naa een tijdje merken of hier verder aan gewerkt moet worden.
Ik heb zowieso voorzien dat de speler die een scenario voor een tweede keer speelt, een extra "quest" krijgt, zodat hij zijn aandacht een beetje moet verdelen over die quest en het eigenlijke scenario.
Dit geeft de hogere lvl spelers een extra uitdaging en de lagere een beetje meer kans.

(James D. Sass)