Auteur Topic: Dux mini campaign 409 AD  (gelezen 461 keer)

Offline HardrivenRC

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Dux mini campaign 409 AD
« Gepost op: oktober 15, 2016, 02:29:47 pm »
Gisteren is de Dux Britanniarum mini-campaign @ Tin Soldiers of Antwerp van start gegaan met 2 raids.

Het jaar is 409 A.D. De romeinen zijn begonnen hun troepen terug te trekken uit de verste regionen van Britania. De invloed van het Romeinse rijk is volledig verdwenen uit "The Mountains of the West", het huidige Wales". Als gevolg hebben de locale Prefectus zichzelf uitgeroepen tot Lord van hun provincie. Omdat er geen overkoepelende overheid meer is en alle Lords zichzelf tot koning van Brittania willen kronen staat een burgeroorlog voor de deur. De eerste schermutselingen zijn reeds gebeurd.

Gwinnan dacht een snelle raid te doen op een oude Romeinse boerderij denkende dat er best nog wel wat goud te vinden was en dat er geen verdediging ging zijn.

Lord Constans had een verassings aanval gepland op Lord Myrddin. Deze was echter door scouts gewaarschuwd en was klaar om zijn bezit te verdedigen.
All great things are simple, and many can be expressed in single words:
Honor, Duty, Freedom, Justice, Mercy, Hope

Offline HardrivenRC

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Re: Dux mini campaign 409 AD
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2016, 12:12:21 am »
Mei 409 A.D. is gepasseerd. Enkel Lords hebben profijt willen slagen uit de onstabiliteit die in de regio heerst.

Lord Lupus is op bezoek geweest bij lord Constans. Onverwacht wist Lord Constans een volledig leger op de been te brengen in een poging om de raid van lord Lupus te doen mislukken. Hij is hier niet in geslaagd en heeft Lord Lupus met de buit moeten laten gaan.

Lord Arnus dacht een plundering te gaan doen bij lord Myrddin. Lord Myrddin had de laffe daad voorzien waardoor zijn troepen een hinderlaag konden leggen. Lord Arnus is ondanks het verlies van een deel van z'n leger kunnen ontkomen. Een van z'n Nobles heeft in de strijd het leven verloren. De raid is als gevolg mislukt.

Omdat de koffers overvol met goud zaten hebben zowel Lord Myrddin en Lord Lupus zich kunnen opwerken naar Preafectus. Ze hebben beide ook een Watchtower in hun provincie gebouwd.

Offline HardrivenRC

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Re: Dux mini campaign 409 AD
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2016, 01:39:41 pm »
Ook de maand juni is voor sommige lords niet zonder kleerscheuren gepasseerd.

Eerst was er de cattle raid van Gwinnan in de provincie van Lord Lupus. Lord Lupus was deze keer volledig bij verassing genomen en was niet op tijd om gepast te reageren. Lord Gwinnan is met al het vee dat hij kon vinden kunnen verdwijnen. Een van z'n nobles is wel zwaar gewond geraakt tijdens de schermutseling met de troepen van Lord Lupus. De noble is echter al van z'n wonden bekomen en staat een ervaring rijker terug klaar om z'n taak te vervullen. Gewonnen door Glenn met +3

Om de verliezen goed te maken die Lord Lupus door Lord Gwinnan aangedaan was besliste Lord Lupus een raid te doen op de provincie van Lord Constans. Bij het binnentrekken van de provincie zagen de troepen van Lord Lupus een dorp dat hun maandelijkse tribute aan Lord Constans had klaar staan. Omdat Lord Lupus z'n troepen nog niet bekomen waren van de vorige raid is er dan beslist om niet voor vee te gaan, maar het goud uit dit dorp te stelen. De taxcollector van Lord Constans arriveerde net op tijd (of was het net te laat) en stuurde al z'n troepen richting die van Lord Lupus. Wat volgde was een stand-off tussen de beide hoofmachten. Aangezien Lord Constans Lord Lupus niet zomaar met het goud kon laten gaan lopen moest hij uiteindelijk wel de aanval inzetten. Wat volgde was een harde strijd tussen 2 redelijk gelijkwaardige groepen. Uiteindelijk besliste Lord Constans dat het beetje goud verliezen beter was dan z'n leger gedecimeerd te zien en besliste om terug te trekken. Gewonnen door Roy met +5

Als laatste raid van de maand zag Lord Myrddin een kans om een Church raid op de provincie van Lord Gwinnan te doen. Lord Gwinnan was net terug van zijn raid op Lord Lupus en zag het leger van Lord Myrddin richting de kerk trekken. Tijd genoeg om een val te zetten. Lord Gwinnan verborg z'n troepen in het struikgewas achter de kerk en wachtte tot Lord Myrddin dicht genoeg was om hem te verassen. Wat toen volgde was een beetje onduidelijk maar wat wel duidelijk is, is dat er vele weduwen zijn in beide provincies. Gewonnen door Glenn met +6. Glenn krijgt ook een priester bij.

Offline Jericho

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
    • Plastic Warfare
Oorlogsverklaring tegenover de Tyrannus Gwinnan
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2017, 05:29:34 am »
Ave,

Na de bekendmaking van zijn intenties tot agressie tegen één der mijner buren;
na de schaamteloosheid waarmee hij mij poogde om te kopen met een aalmoes;
en na de verholen dreigementen in het voorstel die mij dwingen kiezen tussen gehoorzamen en open oorlog.

De krijgsraad met mijn nobelen waren unaniem in beraadslaging;
de tekens in de organen van de offerdieren beamen;
en de eerbaarheid gebied mij te handelen!

Maar waar is eerbaarheid als er geen eerlijkheid is.
Zo zie ik geen andere keus dan open en onverholen de waarheid te spreken.
Ik verwerp dit opgedrongen verdrag en verklaar de oorlog tegenover Lord Gwinnan;
wat een beleefdheid is dat hij mij nooit heeft getoond.

Ik zal mijn bondgenoten oproepen om samen met mij de strijd aan te binden met deze tiran.
Samen zullen wij doorheen zijn rijk trekken; zijn velden zullen onze mannen voeden;
zijn dorpen zullen ons rijk maken; en zijn koningshal zal ons tot haardvuur dienen.

Mijn excercitus, en die van een wapenbroeder, valt bij deze de provincie aan van Lord Gwinnan,
belegeren (siege) zijn hoofdstad en dwingen hem tot de confrontatie met een battle.

Zo spreekt,
Tribunus Flavius Constans
Soli Invicto Comiti
De hem weerdt, ic salt hem lonen.