Auteur Topic: Battle Weekends  (gelezen 762 keer)

Offline André

• TSA Bestuurslid
  • Grand Marechal de L' Empire
  • Love your enemies, for they tell you your faults
    • Bekijk profiel
Battle Weekends
« Gepost op: maart 29, 2017, 05:14:02 pm »
Even deze topic aanmaken om de leden en niet leden te bevragen over battling in het weekend

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I like porc & beef but know how to handle an AK47
    • Bekijk profiel
    • Lake Tisza Holiday Homes
Re: Battle Weekends
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2017, 08:22:25 pm »
Er ontbreken nog wel een paar periodes...

Offline André

• TSA Bestuurslid
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2017, 10:45:01 pm »
Ok, welke dan voeg ik ze toe

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2017, 08:16:19 am »
Ok, welke dan voeg ik ze toe

Dan kan het een lange lijst worden  ;D  Ik denk bvb aan "fantasy": Warhammer is niet hetzelfde als Frostgrave en spreekt binnen de club niet dezelfde mensen aan. "koloniaal" valt ook direct op.  Ik weet dat het niet gemakkelijk is.

Offline Koekie

• I'll fix it! I'll fix it!!!
  • TSA Bestuurslid
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2017, 09:16:22 am »
Niets weerhoudt de mensen om hier zelf iets voor te stellen...
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2017, 10:31:22 am »
Bon, nu we het toch hebben over "battle weekends"...

Ik neem aan dat het de bedoeling is dit een paar keer in de kalender in te plannen.  Leuk, maar mag ik voorstellen om dit bij voorkeur op een verlengd weekend te organiseren zodat eventuele "verbouwingen" op zaterdag kunnen gebeuren en de normale clubwerking alsnog ook kan doorgaan?  Ieder diertje z'n pleziertje, niet?

Offline Koekie

• I'll fix it! I'll fix it!!!
  • TSA Bestuurslid
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2017, 07:31:55 pm »
@Rudi: Ik denk niet dat het de bedoeling is om mega games te spelen die de helft van de tafels bezetten...Bvb een Frostgrave game met 10 man kan op een tafel van 9 of 12 tegels...
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2017, 08:19:16 pm »
@Rudi: Ik denk niet dat het de bedoeling is om mega games te spelen die de helft van de tafels bezetten...Bvb een Frostgrave game met 10 man kan op een tafel van 9 of 12 tegels...

Ok... Maar zo had ik het niet  begrepen.  We blijven waakzaam, de "88" staat geladen en op scherp...  ;)

Offline André

• TSA Bestuurslid
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 30, 2017, 09:56:39 pm »
Eigenlijk willen we gewoon weten of er interesse is voor een weekend spelen, mag een dag zijn, hoeft geen twee dagen te zijn, en welke thema's er leven.

Dit gezegd zijnde willen we best elk initiatief steunen, maar hopelijk begrijpt men dat ik niet thuis ben in alle periodes, noch dat ik dan ook weet welke regels, figuren enz te gebruiken

Het kan zelfs zijndat men een bordspel dag wil, met alles er op en eraan. Dus alles kan, de club is er voor iedereen

Offline Urban Warrior

• Lid van Tsa
  • Old Guard Grenadier
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 30, 2017, 11:00:44 pm »
Ik vind Frostgrave, Warhammer nu niet direct een tijdsperiode, behoren gewoon onder Fantasy. Zo kan ik er ook nog wel enkele tientallen aan de lijst toevoegen.

Space Master, Rolemaster, C&S, Space Opera, Deadzone, Zombicide, X-wing, Star trek attack wing, Runequest, Harnmaster, Epic, Bolt Action, Pathfinder, Warmachine, Inquisitor, Flames of War, AvP . . .

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 31, 2017, 10:18:04 am »
Eigenlijk willen we gewoon weten of er interesse is voor een weekend spelen, mag een dag zijn, hoeft geen twee dagen te zijn, en welke thema's er leven.
Dit gezegd zijnde willen we best elk initiatief steunen, maar hopelijk begrijpt men dat ik niet thuis ben in alle periodes, noch dat ik dan ook weet welke regels, figuren enz te gebruiken.
Het kan zelfs zijndat men een bordspel dag wil, met alles er op en eraan. Dus alles kan, de club is er voor iedereen

Met alle respect, maar is dit niet wat er elke vrijdagavond gebeurt binnen de verschillende "spelgroepen"?  Het is daarbij mijn ervaring dat (wanneer je belangstelling toont voor een bepaald game) je altijd de spelers om toelichting kan vragen, toekijken en vaak ook meedoen (wanneer er daarvoor "ruimte" is, zo niet bij een volgende gelegenheid), of vergis ik mij?

Offline HardrivenRC

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 31, 2017, 12:02:56 pm »
Dit gezegd zijnde willen we best elk initiatief steunen, maar hopelijk begrijpt men dat ik niet thuis ben in alle periodes, noch dat ik dan ook weet welke regels, figuren enz te gebruiken.

Met alle respect, maar is dit niet wat er elke vrijdagavond gebeurt binnen de verschillende "spelgroepen"?  Het is daarbij mijn ervaring dat (wanneer je belangstelling toont voor een bepaald game) je altijd de spelers om toelichting kan vragen, toekijken en vaak ook meedoen (wanneer er daarvoor "ruimte" is, zo niet bij een volgende gelegenheid), of vergis ik mij?

Rudi, ik denk/vermoed dat het juist de bedoeling is om op die dagen grotere games te organiseren dan mogelijk is op een vrijdagavond. Ik heb ook al het woord "toernooi" horen gonzen. En ik ben er ook van overtuigd dat het andere mensen kan aanspreken dan de doorsnee vrijdagavond speler. In mijn ogen zeker geen slecht initiatief.
All great things are simple, and many can be expressed in single words:
Honor, Duty, Freedom, Justice, Mercy, Hope

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 31, 2017, 12:47:53 pm »
Rudi, ik denk/vermoed dat het juist de bedoeling is om op die dagen grotere games te organiseren dan mogelijk is op een vrijdagavond. Ik heb ook al het woord "toernooi" horen gonzen. En ik ben er ook van overtuigd dat het andere mensen kan aanspreken dan de doorsnee vrijdagavond speler. In mijn ogen zeker geen slecht initiatief.

Zo lang het maar niet betekent dat de hele zaal moet omgebouwd worden waardoor er een normale spelavond in het gedrang komt heb ik er geen probleem mee.  Zoals ik al zei: ieder diertje z'n pleziertje  ;)

Offline Captain Twietie

• Boardgame Division Commander
  • Global Moderator
  • "Iedereen speelt."
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 31, 2017, 02:49:44 pm »
Een rondvraag is altijd nuttig. C:-)
Ik speel dus ik denk.

Offline WillieB

• Administrator
  • Duc de L' Empire
  • Gotcha!
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 01, 2017, 01:03:39 pm »
Wel, ik heb er zoals gevraagd 5 aangeduid maar in feite was ik  met een knop 'all of the above' ook tevreden geweest. Persoonlijk vind ik alle initiatieven ok en zal ik ze in de mate van het mogelijke ook steunen.
Er zijn reeds een aantal leden die zulke evenementen organiseren ( ik denk bv aan Jo met zijn 40K dag) en die moeten we inderdaad alle mogelijke hulp bieden.

Ook niet TSA-ers hebben de weg al gevonden naar ons lokaal. Zo is er op 24 September een Flames Of War dag georganiseerd door de Thunderbolts Gent. En binnenkort de modelbouw-forum-  leden dag! Win- win uiteraard want wij moeten enkel zorgen voor de omkadering en al onze leden kunnen eens 'ondergedompeld ' worden in iets dat normaliter op de gewone spelavonden amper gezien wordt. Maar hou er rekening met dat er altijd één of meerdere 'iemanden' zal moeten zorgen voor deze omkadering.

Maar ik begrijp de verzuchting van een aantal leden zeer zeker ook wel om dit op een zo min mogelijk disruptieve manier te doen zodat de 'normale' spelavonden niet of amper in het gedrang komen.
Iedereen smult al eens graag van een croissant of koffiekoek, maar meestal eten we boterhammetjes. :)

“In the moment when I truly understand my enemy, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him. And then, in that very moment
that I love him, I destroy him.