Auteur Topic: Figure vraag  (gelezen 315 keer)

Offline Tomsche

• L'Empereur Napoleon
  • The lord of Pink Ambition
    • Bekijk profiel
    • The Society
Figure vraag
« Gepost op: augustus 02, 2017, 05:33:09 pm »
Teneinde de "figure load" van de mensen wat te verlichten, ben ik van zinnens een bendeke voor mezelf aan te schaffen en te schilderen, Gripping Beast ofc.

Nu, budget / massa wise indachtig, en het feit dat ik blijkbaar al een figuur of 50 (if I field everything) nodig heb, is de vraag, welke van hun plastic sets zijn het beste van toepassing voor een bende Romano British?

Hun Dark Age Warriors set, of hun Saxon set?

Cheerios

Tomsche
Your cute and adorable geek

Offline Jericho

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
    • Plastic Warfare
Re: Figure vraag
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2017, 07:54:27 pm »
De Dark Age Warriors set zal heel goed gaan voor de Levies. Je kan zelfs hier en daar gehelmde hoofden van de andere sets toevoegen en/of verschillend gevormde schilden geven.

Voor de Warriors zou ik voor een mix van DAW set, Saxon set en/of Late Roman set gaan.
De DAW geef je dan gewoon een hoofd met helm vanuit ofwel de Saxon of Late Roman set.
Of je kan ook de metalen Romeinse hoofden gebruiken van West Wind Productions.
De geharnaste figuren kan je dan zelfs de helmvrije hoofden geven van de DAW set.

Voor Elites zou ik enkel figuren uit de Saxon set en/of de geharnaste figuren van de Late Roman set.
Hetzelfde gaat ook voor je Lord, Nobles en Champion.
De hem weerdt, ic salt hem lonen.

Offline Tomsche

• L'Empereur Napoleon
    • Bekijk profiel
    • The Society
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2017, 08:00:51 pm »
Sets mixen of metalen addons gaank zowiezo ni doen, voor romano british wilk maar een heel bescheiden budgetje uittrekken.  dat zijn zo niet "men jongens" Dark Age wise lol

Mah dus best al is beginnen met een DA set, die shuffle ik derna wel men Irish mee in

Offline HardrivenRC

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2017, 10:07:26 pm »
Tom, ga ervan uit dat de dark ages figuren een beetje generisch zijn. Alleen die gekke Scotti en Picten lopen met rokjes, de rest droegen normale kleren. En eerlijk gezegd, niemand gaat echt moeilijk doen als je figuren niet helemaal correct zijn. Eigenlijk weet niemand wat "correct" is. Het heet niet voor niets "The Dark Ages"  ;-)
All great things are simple, and many can be expressed in single words:
Honor, Duty, Freedom, Justice, Mercy, Hope

Offline Tomsche

• L'Empereur Napoleon
    • Bekijk profiel
    • The Society
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2017, 08:48:56 am »
Tzijn vooral de ovalen schilden en de "dragons" waar ik mee zit, die zijn achteraf, zo`n 400 jaar verder, pretty out of fashion gegaan.

Ik zag wel dat de saxen set dan weer wel die ovalen shields meedraagt precies, maar ik heb geen van beide sets al in "men handen" gehad, hence.

Offline WillieB

• Administrator
  • Duc de L' Empire
  • Gotcha!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2017, 12:47:52 am »
De Dark Age Warriors zijn prima voor Levies en zelfs milites. Gebruik gewoon de ronde schilden en mix er af entoe een ovaal tussen. We zaten toen net in de periode dat die wijzigden.
Dark Age Warriors met (sommige) helmen van de Saxon Thegns make goede gewone warriors. Die van de plastic Late Romans zijn nog beter.
Bij de levies kan je er enkele bij steken met dat pelzen potsje van de Gripping Beast Late Romans.

Totaal zou ik dus twee dozen aanschaffen Dark Age Warriors en Late Romans. Je kan van mij nog wel wat Saxon Thegns krijgen.
Nadien kan je die DA warriors naadloos als Ieren gebruiken. Op de speelkaart is alles in het groen eigenlijk voormalig Iers gebied. Maar de Ierse warlords hadden zoveel dochters dat ze al snel waren ingetrouwd met de bestaande Romano Britten en die hun gewoontes en kleding overnamen. Een simpel idee om van die DA warriors Ieren te maken is door ze kleine ronde schilden te geven. Soepbord formaat en voornamelijk in gele of bruine kleuren. Meng er enkel echt typische Ieren doorheen en je hebt een Iers leger dat eeuwen hetzelfde leek. Geen grote bijlen voor 650 AD en kleinere zwaarden. Sommige speren hadden weerhaken. Enkele van je warriors kan je bewapenen met een Shillelagh (Spreek uit Shilee-lee) een massieve houten knots of hamer soms met stalen bollen er op. Liever slingers dan boogschutters. Ierse cavalerie was waarschijnlijk de beste van de Westelijke wereld toen. Grote en snelle paarden- geen shock cavalerie maar een dozijn werpsperen per rijder.  Skirmish cavalry with a bite.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2017, 07:59:17 pm door WillieB »
“In the moment when I truly understand my enemy, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him. And then, in that very moment
that I love him, I destroy him.

Offline Tomsche

• L'Empereur Napoleon
    • Bekijk profiel
    • The Society
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2017, 07:02:18 am »
Als ik dat allemaal lees kan ik evengoed men Ieren verder "restaureren" en meebrengen ipv een bende aan te schaffen