Auteur Topic: Tussentijdse Bestuursverkiezing  (gelezen 1509 keer)

Offline André

• TSA Bestuurslid
  • Comte de L' Empire
  • Love your enemies, for they tell you your faults
    • Bekijk profiel
Tussentijdse Bestuursverkiezing
« Gepost op: december 28, 2017, 12:29:50 pm »
Dierbare leden, vrienden, ...

Zoals jullie in de wandelgangen ongetwijfeld al mogelijkerwijs zullen vernomen hebben, zien Inge Vermarien en Johan Vaneecke zich door omstandigheden genoodzaakt hun bestuursfuncties neer te leggen, inclusief het mandaat van secretaris van onze vzw(s).

Conform onze statuten wordt dit ontslag officieel op de algemene vergadering voorzien 23 Februari 2018. Tegelijkertijd wensen wij ook deze twee plaatsen in ons bestuur open te stellen voor nieuwe kandidaten.

In overeenstemming met onze statuten dienen wij dit tijdig te doen, hierbij, en gaan wij artikel V van de statuten (stem procedure voor bestuursleden) volgen. De verkiezing van dezen is voorzien op datum van de algemene vergadering, zie hoger.

Met andere woorden, de bestuursploeg is op zoek naar versterking om het huidige team terug op getalsterkte te brengen (9 leden zoals bepaald in onze statuten).

Samen met onze wensen voor de feestdagen  verzoeken wij dan ook of sommigen onder jullie als goede voornemens voor 2018 een eventuele kandidaatstelling als bestuurslid zien zitten.

Enkel officieel erkende leden kunnen zich kandidaat stellen door een schriftelijke kandidatuurstelling in te dienen bij de secretaris. De kandidatuurstellingen worden afgesloten op het tijdstip dat de secretaris zal meedelen en waarbij deze datum minstens 6 weken aan de datum van de verkiezingen dient vooraf te gaan. (zie hoger zijnde de algemene vergadering van 23/02/2018

Je kan jullie kandidaatstelling dan ook overhandigen aan mezelf (acterend secretaris) tot en met vrijdag 12 Januari.
Bij afwezigheid van mezelf kan je deze ook overhandigen aan de voorzitter of penning meester (Johan, Eddy)

Dank jullie

Andre
Secretaris ad interim
« Laatst bewerkt op: december 28, 2017, 12:33:43 pm door André »

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I like porc & beef but know how to handle an AK47
    • Bekijk profiel
    • Lake Tisza Holiday Homes
Re: Tussentijdse Bestuursverkiezing
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2017, 09:47:26 am »
"Conform onze statuten wordt dit ontslag officieel op de algemene vergadering voorzien 23 Februari 2018. Tegelijkertijd wensen wij ook deze twee plaatsen in ons bestuur open te stellen voor nieuwe kandidaten."

"Secretaris" is een functie waarover binnen het bestuur beslist wordt neem ik aan.  "Bestuursleden" werden verkozen door de leden (nog niet zo lang geleden).  Zou het dan niet eerder eerlijk zijn de twee eerstvolgende niet-verkozenen (en eventueel verder gaand) eens te polsen of ze alsnog willen aantreden?  Lijkt me het eerlijks, "tussentijds" gesproken...

Offline TonyW

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 29, 2017, 10:10:34 am »
Zoals Rudi terecht opmerkt werden er reeds 2 extra leden verkozen tot kandidaat bestuurslid, Sven en Josef. Is er een reden om deze eerdere stemming niet meer te volgen? Hebben zij hun kandidatuur dan terug ingetrokken? Mijn stem hebben Sven en Josef in ieder geval nog altijd.

Offline Celtic Cross

• Administrator
  • Old Guard Grenadier
  • OOOooodinnn
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2017, 06:35:03 pm »
@ Rudi & Tony,
uiteraard en jullie hebben gelijk,
het zal beide heren alsook gemeld worden.

Wat niet wegneemt,
dat anderen zich naar de nieuwe verkiezingen toe,
ook kandidaat mogen stellen!

En graag zelfs,
we kunnen vernieuwing en liefst verjonging,
gebruiken!
Walhalla...Where the brave may live forever !

Offline André

• TSA Bestuurslid
  • Comte de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2017, 07:07:33 am »
Allen,

In bijlage zowel het formulier tot kandidaat stelling alsook de te volgen stem procedure.
Het bestuur is eensgezind en unaniem overeengekomen dat deze tussentijdse verkiezingen de meest geschikte en democratische weg is om de vrijgekomen posities binnen het bestuur te vervangen.

De einddatum tot het officieel stellen van je kandidatuur is 12 januari, hetzij via het overhandigen van het ingevulde formulier aan de voorzitter, Johan, penning meester Eddy of mezelf, secretaris ad interim. Je kan dit ook elektronisch doen via e-mail natuurlijk.

Ingeval van vragen aarzel dan niet deze te stellen aan de leden van het bestuur.

Veel succes en moge 2018 jullie allemaal gezonde en leuke uitdagingen brengen

Namens het bestuur, heb een veilig eindejaar

Andre
Secretaris ad interim

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2018, 10:15:44 am »
@ Rudi & Tony,
uiteraard en jullie hebben gelijk,
het zal beide heren alsook gemeld worden.
Wat niet wegneemt,
dat anderen zich naar de nieuwe verkiezingen toe,
ook kandidaat mogen stellen!

Dus, ingeval beide heren toestemmen dient er geen tussentijdse verkiezing plaats te vinden of zie ik dat verkeerd?

Offline Celtic Cross

• Administrator
  • Old Guard Grenadier
  • OOOooodinnn
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2018, 11:57:16 am »
Rudi kijk,

het is onze democratische en menselijke plicht om beide heren in te lichten,
het is hun vrije democratische keuze,
zich wederom al dan niet verkiesbaar te stellen...

Zij waren beide kandidaat maar waren NIET verkozen,
ik vind persoonlijk dat het niet een evidentie is dat ge zegt van we nemen gewoon vorige kandidaten,
dat beslist de kiezer , de club.
Want stel dat ge er gewoon van uitgaat dat er opgevolgd wordt en één kandidaat of beiden heeft géén zin meer,
wat dan?
Dan gaat ge toch niet verplichten van opvolging?
Waar is dan de democratie?

Let wel,
ik spreek hier voor mezelf,
als bestuurslid maar NIET als woordvoerder v/h bestuur,
laat dat duidelijk zijn.
Ik denk dat een verkiezing,
het eerlijkste en het meest democraat is maar nogmaals dit is mijn opinie.

Dit is niet mijn éérste bestuursfunctie die ik uitoefen privé (hobbygericht) en het is elders net hetzelfde,
bij open ruimte verkiezingen ontegenstaande hoevelen kandidaten er vorige keer kandidaat waren.
Tenzij natuurlijk dat ge verkiest als club om met opvolging te werken maar dat zag ik nog nooit ergens beschreven in onze statuten of reglementen dus concludeer ik dat opvolging bij ons niet vanzelfsprekend is en dat verkiezingen aan de orde zijn.

Ik wens niemand tegen de schenen te stampen,
dat zou me niet plezieren
maar dit is een forum en wat ik hier neerschrijf is mijn mening,
niet meer maar ook niet minder!

Mvg Pat

Offline Tomsche

• TSA Bestuurslid
  • L'Empereur Napoleon
  • The lord of Pink Ambition
    • Bekijk profiel
    • The Society
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2018, 12:12:00 pm »
Aangezien er een officiele route gevolgd moet worden, vind u bij deze mijn kandidaatstelling, alsook de "campagne punten" waarmede ik deze wil bijzetten.

Op de new years party, wat een scheve bedoening was me dat, is met name dit vooruit gekomen:

De terugkeer van Battlefield!  I`ll do that shit, 4x per jaar, initiele launch date voorzien ten laatste / idealiter 1 januari 2019 zodoende alles rustig op punt gezet kan worden en enkele vaste dingen zoals woordje van de voorzitter en een arty farty front cover page rustig ineen gestoken kan worden.  Ik heb het voor BeLUG ook jaren gedaan, met de huidige social media kanalen is het veel makkelijker om het in tegenstelling tot the old days te doen.  Het "clubmagazine (hallo access to subsidies) zou wel van focus veranderen, en in plaats van rond een thema gebouwd te worden, focussen op wat we in die 3 maanden hebben gedaan, en wat we gaan doen.  Ik breng deze vrijdag zowiezo een heel ruw, non editted versie mee naar de club om "het concept" eens te showen wat ik in gedachten had.

Assault on Social Media.  Dit gaat niet over Patrick in een donker hoekje op te wachten en af te rammellen (is hij me wat te groot voor), maar om onze Facebook wat meer te gebruiken voor speciallekes terwijl P. gewoon zen ding kan blijven doen, maar er niet meer alleen voor staat.  Er is al gebrainstormed in de richting van bvb een battle af en toe te filmen terwijl mensen spelen, en dat dan via YouTube / Facebook te verspreiden.  Niemand moet daar an sich van wakker liggen, ik heb door men eigen Google stuffsies de storage space, de hosting space en all that other shait.  Kost niets, altijd handig that way... tenzij ik natuurlijk per ongeluk een lens in uw oog steek.

Bruggen bouwen tussen "them old farts" van "mijn" Fantasy clique en de historical people.  Tenzij de leden die er de afgelopen 5 jaar zijn bijgekomen, kennen de meeste wel wie ik ben.  Die met dat veel lawaai en roze figuurkes ergens achteraan in een hoekske te vinden.  Op die manier ben ik mijns insziens een makkelijk accessible klankbord voor mensen, en zo naar het bestuur door te shufflen.  Vragen voor project budgetten?  Ask me.  Vragen over terrein aankopen? Trek aan mijn mouw.  Vragen over events organisen?  Kom af en ik speel het door.  De echtgenoot van uw aanhoudster zit achter uw gat met een mes?  Loop maar ineens naar Johan.

That`s in a nuttshell de spullementen waar ik me in eerste instantie voor wil engageren.  Ik geef grif toe dat ik qua verbouwingen of boekhoudingen zero cheese heb gemoekeld, dus op die punten ga ik steeds rustig met men duimen zitten draaien, maar als "jeugdig blad van 40" kan ik misschien wat voor een frisse bries zorgen.

Greetings and salutations

Tomsche

verkiezingsaffiche by Tomsche Murrath, on Flickr

(yeah, I had to much time on my hands)
Your cute and adorable geek

Offline André

• TSA Bestuurslid
  • Comte de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2018, 05:01:33 pm »
Allen,

Even voor alle duidelijkheid en vooraleer meer verwarring geschapen wordt.

Zoals werd vermeld in vorige post :

"Het bestuur is eensgezind en unaniem overeengekomen dat deze tussentijdse verkiezingen de meest geschikte en democratische weg is om de vrijgekomen posities binnen het bestuur te vervangen.

De einddatum tot het officieel stellen van je kandidatuur is 12 januari, hetzij via het overhandigen van het ingevulde formulier aan de voorzitter, Johan, penning meester Eddy of mezelf, secretaris ad interim. Je kan dit ook elektronisch doen via e-mail natuurlijk."

Dit is het eensgezind standpunt van het bestuur, unaniem.

M.a.w. tot en met 12 Januari e.k. kunnen kandidaten zich opgeven, gebruik makend van het bijgevoegde forumlier (zie eerder). Indien er slechts een of twee kandidaten zijn dan is er inderdaad, conform de statuten geen verkiezing nodig. Indien er meer dan twee zijn dan wel.

Namens het bestuur

Andre
Secretaris ad interim

Offline TonyW

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 01, 2018, 11:37:14 pm »
André, blij dat je nu wel uitlegt dat dit een unanieme beslissing van het bestuur is, want inderdaad ‘volgens de statuten’ is het geheel overbodig om de leden weerom te laten opdraven voor een verkiezing. Het benodigde aantal bestuursleden is immers niet 9, maar minimum 3 en maximum 9, waaraan hoe dan ook voldaan wordt.
Het lijkt er wel een beetje op dat het bestuur vandaag - in tegenstelling tot de eerste 20 jaren - een beetje verkiezingsgeil geworden is.
Los daarvan wens ik alle kandidaten veel succes, ook zij die mogelijk door enkele ouderen geweerd worden, want zoals gesteld verjonging lijkt me vandaag inderdaad zeer zeer gewenst ...
Niets meer dan een persoonlijke mening, verder zal ik me hier niet meer bemoeien.

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2018, 10:39:44 am »
Rudi kijk,

het is onze democratische en menselijke plicht om beide heren in te lichten,
het is hun vrije democratische keuze,
zich wederom al dan niet verkiesbaar te stellen...

Zij waren beide kandidaat maar waren NIET verkozen,
ik vind persoonlijk dat het niet een evidentie is dat ge zegt van we nemen gewoon vorige kandidaten,
dat beslist de kiezer , de club.
Want stel dat ge er gewoon van uitgaat dat er opgevolgd wordt en één kandidaat of beiden heeft géén zin meer,
wat dan?
Dan gaat ge toch niet verplichten van opvolging?
Waar is dan de democratie?

Let wel,
ik spreek hier voor mezelf,
als bestuurslid maar NIET als woordvoerder v/h bestuur,
laat dat duidelijk zijn.
Ik denk dat een verkiezing,
het eerlijkste en het meest democraat is maar nogmaals dit is mijn opinie.

Dit is niet mijn éérste bestuursfunctie die ik uitoefen privé (hobbygericht) en het is elders net hetzelfde,
bij open ruimte verkiezingen ontegenstaande hoevelen kandidaten er vorige keer kandidaat waren.
Tenzij natuurlijk dat ge verkiest als club om met opvolging te werken maar dat zag ik nog nooit ergens beschreven in onze statuten of reglementen dus concludeer ik dat opvolging bij ons niet vanzelfsprekend is en dat verkiezingen aan de orde zijn.

Ik wens niemand tegen de schenen te stampen,
dat zou me niet plezieren
maar dit is een forum en wat ik hier neerschrijf is mijn mening,
niet meer maar ook niet minder!

Mvg Pat

Blijkbaar stellen de statuten niet dat het bestuur (na vertrek van 2 leden) "onvolledig" zou zijn (ik baseer mij op de post van Tony Won).  Het maakt mij persoonlijk niets uit of er al dan niet opnieuw gekozen wordt, maar algemeen gesproken (zonder enige persoonlijke voorkeur) lijkt het mij evident dat er eerst zou gepolst worden bij de "opvolgers" (in aantal stemmen).  Die mensen hebben tenslotte (nog niet zo lang geleden) al hun inzet willen aantonen, een aantal mensen hebben toch voor hen gekozen en 't is nu niet bepaald dat je daarvan rijker wordt, maar hiermee wordt (buiten de statuten om) de indruk gewekt dat ze niet zo welkom zijn (ik zeg wel: indruk)...  Ik zou met uw stelling uiteraard 100% akkoord zijn bij het eind van een bestuursmandaat (volledige verkiezingen), maar in deze hebben enkel 2 mensen hun mandaat neergelegd binnen de geldende parameters.  Wat wanneer dat zich binnenkort nog eens herhaalt?  Zo blijven wij bezig, vooral omdat de statuten een bestuur met 2 man minder ook als werkbaar beschouwd wordt.  't Is uiteraard te hopen dat we op die wijze geen umpteen keer per jaar moeten gaan stemmen  ;) .  Tenslotte zijn er toch de statuten, of is het bestuur daar dan niet aan gebonden?...  Nogmaals: ik heb respect voor iedereen die zich wil inzetten maar (op z'n minst) toch wel m'n twijfels bij deze gang van zaken.  Tweedracht kunnen we missen als kiespijn...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2018, 10:41:52 am door Rudi Geudens »

Offline Celtic Cross

• Administrator
  • Old Guard Grenadier
  • OOOooodinnn
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2018, 03:25:27 pm »
Citaat van Rudi Geudens:
Blijkbaar stellen de statuten niet dat het bestuur (na vertrek van 2 leden) "onvolledig" zou zijn (ik baseer mij op de post van Tony Won).  Het maakt mij persoonlijk niets uit of er al dan niet opnieuw gekozen wordt, maar algemeen gesproken (zonder enige persoonlijke voorkeur) lijkt het mij evident dat er eerst zou gepolst worden bij de "opvolgers" (in aantal stemmen).  Die mensen hebben tenslotte (nog niet zo lang geleden) al hun inzet willen aantonen, een aantal mensen hebben toch voor hen gekozen en 't is nu niet bepaald dat je daarvan rijker wordt, maar hiermee wordt (buiten de statuten om) de indruk gewekt dat ze niet zo welkom zijn (ik zeg wel: indruk)...  Ik zou met uw stelling uiteraard 100% akkoord zijn bij het eind van een bestuursmandaat (volledige verkiezingen), maar in deze hebben enkel 2 mensen hun mandaat neergelegd binnen de geldende parameters.  Wat wanneer dat zich binnenkort nog eens herhaalt?  Zo blijven wij bezig, vooral omdat de statuten een bestuur met 2 man minder ook als werkbaar beschouwd wordt.  't Is uiteraard te hopen dat we op die wijze geen umpteen keer per jaar moeten gaan stemmen  ;) .  Tenslotte zijn er toch de statuten, of is het bestuur daar dan niet aan gebonden?...  Nogmaals: ik heb respect voor iedereen die zich wil inzetten maar (op z'n minst) toch wel m'n twijfels bij deze gang van zaken.  Tweedracht kunnen we missen als kiespijn...

In grote lijnen Rudi,
zeggen wij hier hetzelfde ... oef ... we gaan niet kijken wie thuis de grootste rode (atoom) knop heeft  >:D ;D :P O:-) ...daar zijn andere zot(ten) ons in voor!
& ook ik hoop,
dat dit  de éérste en laatste keer is,
dat we op deze manier gaan kiezen!

Niet vergeten,
t'is hier ons forum,
hier mag gezaagd worden , geklaagd , eens zijn en niet eens zijn ,
t'zou maar een saaie bedoening zijn anders  ;)

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 03, 2018, 03:41:48 pm »
Patrick,

Zo lang as da ge maar weet dat mijne rode knop groter is dan den uwen! (heb net m'n haar geel geverfd...)  O0

Offline TonyW

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2018, 04:11:39 pm »
en ik mijn gezicht ... Kim Ton Won

Offline Celtic Cross

• Administrator
  • Old Guard Grenadier
  • OOOooodinnn
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2018, 04:32:39 pm »
Jamaar Tony dan kan ik niet achterblijven en moet ik zoals de komiek Van Peel zegt mij gaan gedragen zoals "een oranje sofa met ne kwaaie cavia op menne kop" hahahahahaha ;D ;D ;D ;D ;D