Auteur Topic: Great northern war  (gelezen 6449 keer)

Offline Liam Willemsens

• Lid van Tsa
  • Fusilier
  • AIRSTRIKE!
    • Bekijk profiel
Great northern war
« Gepost op: februari 24, 2014, 12:22:34 pm »
gentlemen,
ik ben al een tijdje aan het schilderen aan zowel een zweeds als een russisch leger voor the great northern war te spelen met wie ik dan ook te stekken krijg, maar heb iets over het hoofd gezien, ik heb nog niet gedacht aan een regelset.
ik heb al gelezen dat "under the lily banners" een goed systeem zou zijn, en dat het wat lijkt op johnny reb.
Maar ik heb buiten de laatste 3 ACW weekends geen knijt ervaring met deze periode,
daarmee wou ik eens horen naar tips :)
mensen die mee willen spelen zijn ook steeds welkom eens ze helemaal geschilderd zijn  :)

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
Re: Great northern war d
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2014, 05:29:06 pm »
Hi Liam, zoals je al doorhad spelen (rudi en axel) ondertussen de nyw (vanachter in de club) met onze eigen regelset welke ondertussen bijna op punt staat en ongeveer 4 blz beslaat.Het plan is zeker dat wij met deze regels ook de gnw  gaan spelen, da eenheden bestaan uit 3 bat inf van 6 fig dus 18 figs en 2 squad van 6 fig dus 12 figs cav, art 3 figs licht can, 4 figs medium,5 figs siege guns. Indien intresse altijd welkom vanachter in de club groetjes Axel

Offline Pâtrick The Betrayer

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
Re: Great northern war
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2014, 07:31:24 pm »
Ik weet niet in welke periode zich dit afspeeld.
Ik vermoed echter dat 'Pike and shotte' of 'Blackpowder' van Warlodgames wel eens uw ding kan zijn.
Ikzelf heb er 'Boltaction' gekocht en moet zeggen dat het een goei spelsysteem is.
Crucifixion is a really negative way to kill yourself man, I've tried it before loads of times, there's no way you can hammer in the last nail.

"Neil from the Young Ones"

Offline Liam Willemsens

• Lid van Tsa
  • Fusilier
  • AIRSTRIKE!
    • Bekijk profiel
Re: Great northern war d
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2014, 09:58:43 pm »
Hi Liam, zoals je al doorhad spelen (rudi en axel) ondertussen de nyw (vanachter in de club) met onze eigen regelset welke ondertussen bijna op punt staat en ongeveer 4 blz beslaat.Het plan is zeker dat wij met deze regels ook de gnw  gaan spelen, da eenheden bestaan uit 3 bat inf van 6 fig dus 18 figs en 2 squad van 6 fig dus 12 figs cav, art 3 figs licht can, 4 figs medium,5 figs siege guns. Indien intresse altijd welkom vanachter in de club groetjes Axel

graag eigenlijk :) het zag er al zeker mooi uit, ik heb voor mezelf nog geen artillerie, aangezien ik strelets gebruik en het LANG wachten is op bestellingen van dat merk.
maar ik kom volgende week zeker volgen, dat ik de regels ook begrijp :) het zag er visueel in alle geval al prima uit toen ik kwam kijken, stom dat ik daar al niet aan gedacht had aangezien het wapentuig hetzelfde is :)

Offline Phildutre

• Marechal de L' Empire
    • Bekijk profiel
    • Schild & Vriend Blog
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2014, 02:05:11 pm »
Bij Schild&Vriend spelen we al een tijdje de GNW. We hebben verschillende regelsets geprobeerd - Black Powder (met de nodige houserules) is nog altijd de preferentiële set. We hebben ook al andere dingen geprobeerd zoals Maurice (ook goed), maar we zijn blijven hangen bij Black Powder voorlopig.

Black Powder heeft wel zijn limieten, en één en ander hangt af van het type scenario en initiële setup dat je prefereert. Wij zweren nogals terk bij Charles Grant-achtige scenarios, en daarvoor werkt BP redelijk goed (nadruk op manouevre en beweging).
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2014, 02:08:10 pm door Phildutre »
Schild & Vriend Blog: http://snv-ttm.blogspot.be/

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2014, 03:05:56 pm »
Het voordeel aan Bolt Action is de lage instapdrempel, het werd dan ook geschreven door 2 ex-GW'ers en je voelt er heel erg de 40K en Warmaster invloeden in wat zeker geen negatieve kritiek is.
Naar ik me heb laten vertellen is dit bij de spelsystemen van Warlord Games hetzelfde geval vermits ze op dezelfde 'engine' gebouwd zijn.
Het doet me meer en meer de goesting krijgen om eens Pike and Shotte in huis te halen, ik heb hiervoor een serieus groepke Royalist Scots staan  ::)
Laat ons eerlijk zijn, voor de prijs moet ge het niet laten want €30 voor een regelboek MET stats van de legers in is niks teveel en modellen koopt ge ook al waar ge wilt.
Crucifixion is a really negative way to kill yourself man, I've tried it before loads of times, there's no way you can hammer in the last nail.

Offline Phildutre

• Marechal de L' Empire
    • Bekijk profiel
    • Schild & Vriend Blog
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2014, 06:05:45 pm »
De filosofie achter spelregels zoals Black Powder of Bolt Action is verschillend.

Bolt Action komt uit de stal van legerlijst-pick-up-and-play games.

Black Powder is meer freewheeling en los qua spelregels en vereist een zekere 'mature' attitude t.o.v. het spel. Regelneukers en army-list-minimaxers gaan Black Powder geen leuke regelset vinden, omdat BP bewust redelijk wat interpretatie laat. Het is dan ook meer geschreven vanuit de optiek dat wargaming een leuk tijdverdrijf is onder gentlemen dan wel een competitief spel onder teenagers. Ok, ik overdrijf en stel de dingen karikaturaal voor, maar dat is gewoon om het duidelijk te maken :-)

Het feit dat ze allebei D6'n gebruiken voor combat resolution is een implementatiedetail.

« Laatst bewerkt op: februari 25, 2014, 06:13:40 pm door Phildutre »
Schild & Vriend Blog: http://snv-ttm.blogspot.be/

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2014, 08:41:10 pm »
Geloof me, ik zit hier thuis met 2 tieners en hun voorliefde voor 'digitalen toestand'  ;D
Dus het hele 'volwassen vs. teenager' concept qua wargaming begrijp ik maar al te goed  ;)
Ik ben net is op Wikipedia gaan kijken en blijkbaar deden de Polen ook mee (Pools-Litouws gemenebest) aan beide kanten.... tempting  O:-)

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2014, 08:49:26 pm »
Vergeet vooral de  Saksen niet  en verder de Denen en de Turken niet. Groetjes Axel

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2014, 09:30:00 pm »
Heb ik al gezien maar ik heb iets met Polen, misschien omdat ik die taal ga leren  ;D

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I like porc & beef but know how to handle an AK47
    • Bekijk profiel
    • Lake Tisza Holiday Homes
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2014, 10:13:52 am »
Heb ik al gezien maar ik heb iets met Polen, misschien omdat ik die taal ga leren  ;D

Lengyel? Én jobban szeretem a magyar nyelvet!  ;)

Patrick Roovers

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2014, 12:13:50 pm »

tlhIngan Hol Dajatlh'a'?

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I like porc & beef but know how to handle an AK47
    • Bekijk profiel
    • Lake Tisza Holiday Homes
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2014, 12:49:15 pm »

tlhIngan Hol Dajatlh'a'?

Sorry, mate, lost my boarding ticket for the Enterprise....  ;)

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2014, 01:12:18 pm »
Ik heb gezegd GA leren hé pipo's  ;D

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2014, 05:40:03 pm »
Vreemd, is het misschien hongaars?