Auteur Topic: cromwell  (gelezen 976 keer)

Offline Koen

• Global Moderator
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Re: cromwell
« Reactie #15 Gepost op: maart 21, 2014, 09:33:59 am »
Zoals beloofd, hieronder wat foto's als voorbeeld.

De aanduiding "Methode I" betreft het aanbrengen van "Light Rust" van MIG-productions ("Grease & Stain" van MIG werkt hetzelfde).
De aanduiding "Methode II" betreft het "chippen".

Betreffende het chippen heb ik hieronder een "how to"-link op youtube geplaatst. Wees wel gewaarschuwd, het is een travestiet die bangelijk goed kan schilderen, maar ge moet zijn "piep"-stemmeke er wel bijnemen  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=yHW45LYZPLw
"What is important is seldom urgent and what is urgent is seldom important" Dwight D. Eisenhower

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 21, 2014, 09:37:55 am »
een workshop voor schilder en basing technieken zou wel eens handig kunnen zijn  ;)

Offline Koen

• Global Moderator
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 21, 2014, 09:46:14 am »
een workshop voor schilder en basing technieken zou wel eens handig kunnen zijn  ;)

Ja en neen. Er is altijd wel iemand in de club aan het schilderen waar je de nodige "tips en tricks" aan kan vragen. Zo heb ik het ook geleerd en zo leer ik nog altijd bij (met dank aan Albert bijvoorbeeld  ;)).

En youtube blijft een onuitputtelijke bron van inspiratie, voorbeelden en "how-to's".  8)

Keywords : Trial & Error  ;)
"What is important is seldom urgent and what is urgent is seldom important" Dwight D. Eisenhower

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 21, 2014, 10:19:17 am »
ik probeer ook veel op how to s op te zoeken en veel is trail en error. Maar als er iemand is die het u persoonlijk uitlegd en eventueel bijstuurt leer je het des te sneller. En kan je er een gezellige dag van maken in de club en zelfs wat geld opbrengen.

Offline Koen

• Global Moderator
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 21, 2014, 11:02:52 am »
ik probeer ook veel op how to s op te zoeken en veel is trail en error. Maar als er iemand is die het u persoonlijk uitlegd en eventueel bijstuurt leer je het des te sneller. En kan je er een gezellige dag van maken in de club en zelfs wat geld opbrengen.

Anderzijds is er op een vrijdagavond veel meer volk aanwezig dan op andere georganiseerde actviteiten. En een vrijdagavond kan ook gezien worden als een soort van workshop. Er is altijd wel iemand aanwezig die toch dat ene "trukske" kent om een bepaald effect te bekomen. Je moet het enkel vragen. En als je echt niet weet hoe er aan te beginnen, dan kan je afspreken met iemand om desnoods op een latere datum samen te schilderen en dat "trukske" of techniek gaandeweg onder de knie te krijgen.

Als je komt vanavond, neem ik mijn producten van MIG (2! stuks  ;)) wel mee en wil ik wel even voordoen hoe je het moet aanbrengen. Het kan wel zijn dat ik ondertussen nog een gameke speel. Maar moet dat ook nog verder afspreken.
Moest er iets tussenkomen en ik zou niet aanwezig kunnen zijn vanavond, dan laat ik via deze weg nog iets weten.

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 21, 2014, 11:48:07 am »
ik ben normaal deze avond op de club

Offline Kristof

• Fusilier
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 22, 2014, 12:34:34 pm »
Koen, zeer interessant. Ik ga het opslaan in het achterhoofd (daar ik een aantal reizen heb die eraan zitten te komen en al m'n hardverdiende centjes daarin gaan). Nog een vraag: Wat is een niet-aggressieve thinner? En dan bedoel ik: welke gebruik jij?  ;D

Offline Koen

• Global Moderator
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 22, 2014, 01:24:42 pm »
Merk : Winsor en Newton - Oil Colour
Type : Solvents - SANSODOR "Oplosmiddel met weinig geur"

Wordt verkocht in flesjes vanaf 75 ml oa bij Lucas Creative in Schoten