Auteur Topic: Mini campagne  (gelezen 1475 keer)

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
Mini campagne
« Gepost op: april 04, 2014, 04:26:55 pm »
Aangezien er een paar mensen zijn die met BA willen beginnen/bezig zijn, zou ik een mini campagne willen opmaken die in
2-3 speldagen afgewerkt moet kunnen worden. Misschien best 500p of 1000p omdat het dan snel vooruit kan gaan en het nog steeds makkelijk is om te leren.
Het idee is een aanvallende partij samen te stellen (één of meerdere spelers) en een verdedigende partij (één of meerdere spelers). De aanvallende partij (AP) zal in de eerste twee scenarios meer punten op tafel mogen zetten (stelt de onverwachte, snelle aanval voor en de verdediger die nog niet klaar is). Het derde scenario zullen beide partijen evenveel punten mogen spenderen. Het vierde en vijfde scenario hangen af van het resultaat van de eerste twee.
Wie wil er meedoen?

Offline Pâtrick The Betrayer

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
Re: Mini campagne
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2014, 08:35:05 pm »
Ik wil wel meedoen als ik aan 500 punten Britten geraak,  de eerste stukken heb ik al.
Crucifixion is a really negative way to kill yourself man, I've tried it before loads of times, there's no way you can hammer in the last nail.

"Neil from the Young Ones"

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2014, 08:58:50 am »
ik heb ook wel interresse.

vrij om punten te verdelen? of bijvoorbeeld begin of eind van de oorlog. Ik heb bijvoorbeeld nog maar 1 tank gemaakt en dat is een Cromwell.

Als we de regels van de boek letterlijk volgen worden er maar 6 beurten gespeeld tenzij je elke keer hoog gooit en nog een beurt kan spelen. het zijn dus kleine wedstrijden.

500 punten britten heb ik wel
1000 ben ik niet zeker van

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2014, 10:22:15 am »
We kunnen het houden op 500 punten, das snel gespeel (denk ik) en met wat geluk kan het op 1 à 2 avonden afgebonjourd zijn.
We zullen, zoal Arne zegt, een 'era' moeten kiezen.
Ik weet dat de lijsten die in de rulebook staan 'late' zijn, ik zou het echter houden op 'mid', of zelfs 'early' vermits daar de meeste naties nog bijzaten, o.a. Polen en Frankrijk.
Moeten we elks 2 legers voorzien? 1 Allied en 1 Axis?

Of zeggen we dik 'FOERT!!!' en we gaan ons is goe ammuseren en als er 2 Nazi speler tegenover elkaar staan waarvan 1 'early' en de ander 'late' om zo de 'Deutsche Volkskrieg van juli 1945' te spelen dan zoveel te beter  ;D ;D ;D
Crucifixion is a really negative way to kill yourself man, I've tried it before loads of times, there's no way you can hammer in the last nail.

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2014, 10:41:27 am »
als je 500 punten will gebruiken gaat ge ni zo ver komen als je een late war tank erin wil zetten dacht ik. de kost is daar nogal hoog van. In late war heb je ook Belgen / Polen / Fransen he. Alleen waren dat eerder brigades ipv divisies gezien ze niet zo veel troepen meer hadden. Eveneens gebruikten ze vooral materiaal van de Britten.

Ik zou zeggen vrij punten indelen zoals je wil. We kunnen dit gebruiken als test en kijken hoe het allemaal loopt en hoeveel interesse er is. Je kunt dit nadien uitbreiden en een campagne spelen die begint in 1939 en per speelronde een maand opschuift of zo.Punten kunnen dan stijgen met de overwinningen dat je behaald of verhogen samen met de tijd.

We moeten ook kijken of er figuren genoeg zijn. Niet iedereen wil zijn figuren uitlenen aan andere mensen. Gezien mijn schildertijd eerder beperkt is met mijn 3.5 maand oude dochter en het budget ook is geslonken zal het wel even duren om voor een hele oorlog aan figuren te sparen. dan denk ik vooral aan de verschillende tanks en voertuigen. Maar ik loop al wat vooruit.

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2014, 12:32:42 pm »
Ik heb in een Late War 500 punten Brits leger een Regular Cromwell steken hoor, dat lukt en dan heb je nog genoeg figuren.
Dat de meeste kleinere naties materieel kregen van hun grotere 'broertjes' weet ik ook, ik heb wel geen idee of de Polen toen nog die kleine Tankettes gebruikten.
Ze waren individueel niet zoveel waard meer ze zijn zo lief meneer  ;D
Ik ga één van de dagen die update van de Britten en eventueel die Allies ook is halen.
Dat per beurt een periode opschuiven is best wel leuk maar dan gaat iedereen nog meer kosten hebben vrees ik.
Misschien kan Wim hier eens een poll aan vast hangen om te vragen welke periode dat we gaan spelen en met hoeveel punten, persoonlijk hou ik mij aan mijn 'eerste keer, 500 punten' regel.
Dat is speelbaar, niet te kostelijk, compact en niet te ingewikkeld.

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2014, 07:18:27 pm »
ik heb eens gerekend wat ik van punten heb aan figuren

882 als ik alles als regular neem. 500 punten is dus geen probleem.

ik heb hier wel mijn para s nog niet bijgerekend. Met die erbij haal ik zeker 1000

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2014, 11:01:06 am »
Ik zou graag, maar ik ben niet alleen om te beslissen, het liefst early war doen. Een paar redenen hiervoor, één: de tanks zijn meestal goedkoop in punten aangezien het nog niet de monsters zijn van late war. twee: Meestal zijn er minder special rules, de meeste troepen waren bewapend met een geweer of een pistool. Drie: ik heb alleen early war duitsers  :P. Negeer laatste reden, hehe.
Voor 500p heb ik 3 squads van 10 man, een luitenant, een mortier, een MMG en een antitank geschut. Genoeg om te testen of om uit te lenen indien ik GM moet spelen.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 07, 2014, 11:05:11 am »
Dat per beurt een periode opschuiven is best wel leuk maar dan gaat iedereen nog meer kosten hebben vrees ik.

Ik bedoel eigenlijk één periode maar een gelinkte campagne. Maw, de resultaten van vorige battle tellen voor de volgende battles.

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2014, 11:35:31 am »
voor mij is early war zeker in orde. Ik heb echter nog geen early war tanks / anti tank geschut / at rifles.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 07, 2014, 11:54:55 am »
Ikke ook nog niet  :-[
En zeggen dat de duitsers de Blitzkrieg hebben uitgevonden...
Poll aangemaakt ivm punten en periode. Nogmaals, het beperkt aantal punten is om het systeem onder de knie te krijgen. Ik wil met veel plezier daarna terug een campagne op poten zetten voor 1000 of zelfs 2000 punten.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2014, 11:59:44 am door Wim Nelis »

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2014, 11:59:22 am »
we kunnen altijd beginnen met infantrie skirmishes. Zodra we beschikken over tanks en geschut kan dat er stillekes aan worden toegevoegd.

Offline Wim Nelis

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • aka Banshee
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2014, 12:10:58 pm »
Als we over genoeg punten beschikken EN genoeg spelers, dan heb ik al wreed veel scenarios in gedachten met de nodige twists om het toch spannend te houden.

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2014, 06:06:17 pm »
500 pts Early Britten.... of worden het de Polen  8)
To nie problém, skàd pochodzi z Polskii.
Do widzenia Niemcka kurwa!!!

En voor dat ge allemaal begint te zeveren, das voorlopig alles wat ik van Pools spreek  ;D ;D ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: april 07, 2014, 06:08:56 pm door Pâtrick The Betrayer »

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2014, 08:56:01 am »
tak tak koerwa