Auteur Topic: Spelers gezocht voor oudheid  (gelezen 3743 keer)

Offline Antigonos I Monophthalmos

• Lid van Tsa
  • Recrut
    • Bekijk profiel
Spelers gezocht voor oudheid
« Gepost op: oktober 03, 2014, 05:00:04 pm »
Beste leden,

Ik ben momenteel op zoek naar een ancients speler. Ik speel momenteel met de wab regels en in de 28mm schaal. Ik heb ruim 3000 punten seleucids en nog eens 2500 punten galliers. Iemand interesse om een afspraak te maken?

Mvg,

Rory

Offline Glenn

• Lid van Tsa
  • Old Guard Grenadier
    • Bekijk profiel
Re: Spelers gezocht voor oudheid
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2014, 04:43:48 pm »
ik ben bezig met een romeins imperial legioen van een paar duizend punten dus als die af zijn wil ik u wel eens te gemoed komen ...

• Lid van Tsa
  • Recrut
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2014, 06:12:23 pm »
Wel weer het standaard leger maar ik vind het goed! Dan kan ik ook eens alles inzetten. Zijn er nog meer ancients spelers?

Offline WimVdB

• Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2014, 08:08:54 pm »
Ik heb vroeger wrij veel WAB 1.0 gespeeld. Later nog WAB 2.0 gekocht maar afgehaakt.
Daarna hebben we Clash of Empires beginnen spelen, regels die we nog regelmatig gebruiken. Daarnaast spelen we ook nog Armati II en sinds kort ook Basic Impetus.

Qua legers heb ik toevallig ook Seleuciden, maar ik kan ook Alexander Macedoniërs maken. Ook nog Spartanen Grieken en Thebanen. Voor het ogenblik ben ik Galliërs/ Britten aan het schilderen.
Mijn gaming vrienden hebben o.a. een Pyrhus leger, Britse Celten en Indiërs.
Puntenaantal in WAB weet ik niet direct, maar het zijn enkele honderden figuren per leger, dus ergens in de duizenden.
Zie mijn blog.

Misschien ook nog melden dat ik momenteel geen lid van TSoA ben, wij spelen meestal in Sint-Niklaas

Misschien eens afspreken voor een babbel op Crisis?

Offline Pâtrick The Betrayer

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I'm a Mantic Backer
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2014, 09:46:50 pm »
Ik heb Celten, die worden gebruikt voor Kings Of War.
Ik heb al meermaals gedacht om Hail Ceasar eens aan te schaffen.
Crucifixion is a really negative way to kill yourself man, I've tried it before loads of times, there's no way you can hammer in the last nail.

"Neil from the Young Ones"

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2014, 09:21:12 am »
op lange termijn staat een leger van carthago op de planning met een mix van iberians, celten, numidiers. Dat zal echter volgend jaar zijn om aan te beginnen.

Mee spelen wil ik al wel gerust eens doen.

Offline WimVdB

• Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2014, 08:49:18 pm »
Dat was ik bijna vergeten.
Hail Caesar, heb ik ook reedsd gekocht, met armylist en het scenarioboek "Britannia".
Staat zeker op de planning volgend jaar!

• Lid van Tsa
  • Recrut
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2014, 12:38:56 am »
@wim klinkt goed. Ja en als het om punten aankomt het is in ieder geval een hoop. Ik kan mijn seleucids ook aanvullen met mijn kelten in de vork van galatiaanse huurlingen. Die andere regels moet ik dan maar eens bekijken. Maar klinkt goed! Ik ben nog maar een keer bij tsa geweest. We moeten dan maar eens een afspraak maken op crisis (als ik jullie of jullie mij kunnen herkennen).

Het verbaasd me alleen nogal hoe weinig mensen ancients spelen in jullie club, hoe komt dit?

Offline Koekie

• I'll fix it! I'll fix it!!!
  • TSA Bestuurslid
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2014, 11:34:41 pm »
De meesten onder ons hebben een bepaalde periode waarin ze spelen en blijven daar dan ook trouw aan.
Ook zijn er veel leden die niet op het forum komen...Jammer genoeg.
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline Glenn

• Lid van Tsa
  • Old Guard Grenadier
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2014, 11:11:08 am »
Hail caesar klinkt goed ....ik zal mij die ook aanschaffen op crisis dan hebben we de regels en de figuren ......

en kunnen we starten met plannen .

ik kijk er al naar uit

Offline WimVdB

• Jeune Garde
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 13, 2014, 12:00:27 am »
Om Hail Caesar te spelen heb je wel een hoop figuren nodig. OF je moet je units downgraden (minder figuren per unit).

Reken normaal gezien op minstens een tiental units (minstens!). Units zijn tussen 24 en 48 figuren.
Dan heb je al gauw 300 a 400 figuren nodig per kant...

Hail Caesar is ook erg "scenario-based".
Daarmee wil ik zeggen dat het niet de bedoeling is om elk een kant van de tafel te bezetten met een gelijkwaardig leger (qua punten) en ervoor te gaan. Eerder om een scenario te spelen, of een historische slag, waarbij evenwaardige legers een utopie zijn.

Offline Deeguit

• Lid van Tsa
  • Old Guard Grenadier
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 13, 2014, 10:51:38 am »
Nou komt mooi uit. Ik ga ook Hail Ceasar op Crisis halen:-)

Offline Phildutre

• Marechal de L' Empire
    • Bekijk profiel
    • Schild & Vriend Blog
« Reactie #12 Gepost op: oktober 13, 2014, 11:10:14 am »
Om Hail Caesar te spelen heb je wel een hoop figuren nodig. OF je moet je units downgraden (minder figuren per unit).

Reken normaal gezien op minstens een tiental units (minstens!). Units zijn tussen 24 en 48 figuren.
Dan heb je al gauw 300 a 400 figuren nodig per kant...

Dat is als je natuurlijk op een 9'x7' tafel speelt zoals in het boek. Gewone stervelingen hebben een kleinere tafel, pakweg een typische 6'x4'. Die is 2 tot 3 keer kleiner in oppervlakte dan zo'n grote tafel. Dat betekent dan ook dat je best de footprints van eenheden gradueel verminderd, en dus met eenheden werkt die bvb. 12 tot 16 figuren hebben. Andere optie is met minder eenheden spelen, maar dat levert minder leuke games op.
BTW, op ene kleinere tafel pas je dan best ook gradueel de bewegingsafstanden aan. Wij spelen bvb. nooit met 3x bewegingsorders, omdat dit op een kleinere tafel gewoon niet werkbaar is.

Er is trouwens niets in de gaming engine van HC die rekening houdt met de effectieve omvang vand e enheden, vermits alles eenheid-gebaseerd is. Of een eenheid nu voorgesteld wordt door 4 54mm figuren, of 10 28mm, of 1000 6mm, de gaming engine blijft even goed (of even slecht) werken. Het kan natuurlijk zijn dat de visuele weergave je minder ligt met minder figuren, maar dat is dan kwestie van persoonlijke smaak, en heeft niets met de spelregels an sich te maken.

Schild & Vriend Blog: http://snv-ttm.blogspot.be/

Offline Urban Warrior

• Lid van Tsa
  • Old Guard Grenadier
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 13, 2014, 05:01:52 pm »
Ik heb die Hail Ceasar al, ook de army list Biblical & Classical.

Tenzij er al een nieuwe versie is natuurlijk.

Nou komt mooi uit. Ik ga ook Hail Ceasar op Crisis halen:-)

• Lid van Tsa
  • Recrut
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2014, 09:47:40 pm »
Ja 300 tot 400 figuren is wel heel veel. Dan houd ik het bij WAB2, daarvoor heb je (ligt natuurlijk aan welke faction) ongeveer zo een 100 modellen nodig voor een battle van ongeveer 2000 tot 2500 punten.

Mvg,

Rory