Auteur Topic: Russian tanker 1941  (gelezen 2139 keer)

Offline Gino2dope

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
Russian tanker 1941
« Gepost op: april 08, 2015, 03:27:54 pm »
Hallo,

Hierbij (eindelijk) mijn eerste post hier.  Het is een figuur op schaal 1/35 van het merk Alpine.  Naar goed (?) gewoonte is alles geschilderd met acryl en inkt, met pigmenten voor de verwering en bevuiling.  Het grondwerk is gemaakt met een mix van Magic Sculp en pigmenten.  de gedeukte emmer is van Dragon, waarvoor dank aan Danny Heirman ide me van zulke spullen voorziet.  Helaas ben ik een slechte fotograaf, waarvoor mijn excuses.  Graag hoor ik wat jullie ervan denken en wat ik moet doen om de volgende beter te doen.

Vele groetjes,

Gino

Offline Arne

• Lid van Tsa
  • Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Re: Russian tanker 1941
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2015, 08:03:50 am »
 8) nice

Offline Koekie

• I'll fix it! I'll fix it!!!
  • Lid van Tsa
  • Duc de L' Empire
  • Naaaahh....Koekies!!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2015, 02:34:11 pm »
Idd, nice.
Misschien één puntje van kritiek: Het zou in mijn opinie mooier zijn als hij iets dieper in de modder zou zakken.

Wat betreft de foto's...Veel hangt natuurlijk af van het toestel dat je gebruikt.
Maar met een simpel digitaal toestelletje kan je ook mooie foto's maken.
-Gebruik geen flits, je krijgt daardoor een overbelichting van de voorkant, waardoor je veel detail verliest.
 Probeer twee of meer lichtbronnen te gebruiken, je kan voor een redelijk bedrag een paar tafelspots kopen (liefst geen halogeen)
 Zet die links en rechts van je voorwerp ( zoek een beetje de juiste plaats, en probeer schaduwen te vermijden).
-Koop een klein, maar stabiel statiefje. Ook dat kost niet meer dan 15 of 20 Euro's en je hebt er veel plezier aan.
-Als er een macro-instelling op je toestel zit, gebruik die dan.
-Idem voor een timer (hoe minder je aan het toestel komt, tijdens het nemen van de foto, hoe scherper het wordt)
-Als je de sluitertijd kan instellen, experimenteer daar eens mee...Minder licht en een langere sluitertijd geeft meestal scherpere foto's
 met meer detail.
-Een egale achtergrond laat het voorwerp beter tot z'n recht komen, gebruik een doek of een stuk papier.
 Het maakt het nadien ook makkelijker om je foto te bewerken met de computer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
The enemies of your enemies are not always your friends, but they can still be useful.
(James D. Sass)

Offline Pattongs

• Lid van Tsa
  • Grognard
  • Old blood and guts
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2015, 03:34:19 pm »
Knap werk,
« Laatst bewerkt op: april 09, 2015, 03:35:52 pm door Pattongs »

Offline Gino2dope

• Recrut
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2015, 01:52:20 pm »
Hallo iedereen,

Hartelijke dank voor de toffe commentaren.

@ Koekie,

Ik heb alles gedaan wat je schrijft, behalve dat van die sluitertijd.  Ik ken daar eigenlijk niks van, maar heb eens gebeld met Ramir en die heeft me dat uitgelegd.  Bedankt hé maateke  O:-)  Hij raadde me ook aan om mijn lampen eens wat lager en verder van het figuur te zetten.  Dat ga ik in de loop van volgende week eens proberen.  Ik post daar dan hier wel nog foto's van.

Vele groetjes,

Gino