Auteur Topic: Tijger van Misore  (gelezen 2901 keer)

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
Tijger van Misore
« Gepost op: april 28, 2015, 09:44:25 pm »
The sword of Tipo Sultan, 12 delige reeks filmen  op You Tube (engels ondertitelt) Verteld over het leven van Tipo Sultan (1750 tot 1799) bijgenaamd "de tijger van Misore". Tipo was heerser over Misore in zuid India en moest veel gevechten leveren tegen de Maratai en de Nijam. Heeft 4  grote oorlogen tegen de Britten gevochten, in de eerste versloeg hij de engelse generaal Methus in 1780 en gesneuveld in de laatste.  Het grootschalig gebruik van raketwapens door zijn troepen heeft ertoe geleid dat de britten deze verder zijn gaan ontwikkelen in de Napoleontische periode en later.

Offline WimVdB

• Jeune Garde
    • Bekijk profiel
Re: Tijger van Misore
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2015, 05:51:02 pm »
Als ik me niet vergis zijn er drie boeken van de Sharpe reeks van B. Cornwell die over de laatste gevechten gaan.
Ze zitten in de vroege "carriere" van Sharpe (hij begint als gewoon soldaat), maar zijn pas later geschreven.

Wellington is dan nog Wellesly (is nog geen hertog van). Persoonlijk vond ik dit bij de betere boeken uit de reeks, en de meeste gevechten zijn makkelijk om te zetten naar een scenario. Als je er de figuren voor hebt. Ik denk dat enkel Redoubt hier een uitgebreide figuren reeks voor heeft.

Offline Sam G.

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2015, 07:19:33 pm »
Sharpe's Tiger, Sharpe's triumph en Sharpe's Fortress. Inderdaad bij de betere boeken in de reeks, en eens wat anders daar het zich
in India afspeelt.

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2015, 07:23:52 pm »
Klopt inderdaad  de figs van Redoubt zijn volgens mij vroeg napoleontisch goed voor de latere periode, maar denk in de vroegere periode eerder aan de 7 jarige oorlog?

Offline Rudi Geudens

• Global Moderator
  • Prince de L' Empire
  • I like porc & beef but know how to handle an AK47
    • Bekijk profiel
    • Lake Tisza Holiday Homes
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2015, 07:07:48 am »
Sharpe's Tiger, Sharpe's triumph en Sharpe's Fortress. Inderdaad bij de betere boeken in de reeks, en eens wat anders daar het zich
in India afspeelt.

Dit deel van de Sharpe-saga is ook verkrijgbaar als minireeks op dvd. http://www.amazon.co.uk/Sharpes-Challenge-DVD-Sean-Bean/dp/B000ELIY44

Offline Sam G.

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2015, 03:03:48 am »
Axel voor de 7jarige oorlog in India Indus Miniatures eens checken.

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2015, 04:44:57 pm »
Zijn volgens mij nogal fijn gesculpte figs?

Offline Sam G.

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2015, 11:16:57 am »
Heb ze op crisis eens bekeken. Zag er ok uit maar het zijn natuurlijk geen perry's  ::)

Offline Mr. Pike

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2015, 07:29:32 pm »
Hoop dat je gelijk  hebt  want de  figs  zouden  ook bruikbaar zijn voor de Indian Mutiny we zullen er eens een paar zakjes van  bestellen we wachten ondertussen op de figs van Mutinier zodra ze er zijn kunnen we  de figs in de grondverf zetten. Dan kunnen we eens goed vergelijken met  IDM. Deze zouden naadloos bij elkaar gaan? Het zou wel voor veel variatie zorgen vooral langs de Indische kant.

Offline Sam G.

• Lid van Tsa
  • Fusilier
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2015, 10:31:02 pm »
Ze hebben ook toffe Indische kanonnen met van die tijgerkoppen aan het uiteinde van
de loop en zo.