Auteur Topic: playtesters en proofreaders gezocht voor mijn ancient pirate game  (gelezen 972 keer)

Offline Svenius

• Lid van Tsa
  • Grognard
    • Bekijk profiel
playtesters en proofreaders gezocht voor mijn ancient pirate game
« Gepost op: augustus 20, 2015, 02:04:56 pm »
Ik ben deze week begonnen aan mijn najaar 2015 project, namelijk het ontwikkelen van een eigen miniatuur game over piraterij in de oudheid. Er zijn meer dan genoeg regelsets voor massa zeeslagen zoals Actium of Salamis, maar voor kleinschalige schermutselingen met een piraten thema bestaat er naar mijn weten nog niks. Vandaar dus.

Het gaat er als volgt uitzien:

- werktitel: Hostis humani generis (de vijand van alle mensen, een term van Cicero om piraten aan te duiden)
- thema: (oostelijke) middellandse zee van circa 150 tot 67 bc, Rome versus de Cilicische piraten.
-  kleine schaal: 2 tot 3 schepen per persoon (van het kleinere type zoals Lemba & Liburnian)
- Het wordt een 'narrative campagne game' ala Dux Britannarium of warrior heroes, waarbij je start als beginnend piraat of marine        officier en waar je doorheen de campagne je carrière uitbouwt met steeds betere bemanningen en schepen.
- Gebruikte schepen worden 1:300 schepen van Roman seas (papieren modellen), gecombineerd met 6mm figuren van baccus.

Zoals de tittel al zei ben ik op zoek naar mensen die mijn hersenspinsels willen nalezen en becommentariëren en daarna wat test games willen spelen. De bedoeling is dat het spel af is tegen crisis en dat er daarna (bij voldoende belangstelling) een club campagne wordt opgestart.