Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Dominod

Pagina's: [1]
1
Bolt Action / Bolt Action Italy 44-45
« Gepost op: juli 09, 2017, 09:37:49 pm »
battle 07-07-20171944

Vrijdag vond er een veldslag plaats in een Italiaans heuvelachtig gebied. Axis kwam na een strategische terugtrekking het gebied terug bezetten en de Allies hadden er ook hun zinnen opgezet. 2 kruispunten waren de strategische doelen van beide partijen.
4 op 2 tegels met aan beide zijden 3 platoons met elk een sterkte van 650 punten. Uitgezonderd het Engels platoon, had elk platoon een tank(jager) ter beschikking. De Britten kwamen centraal op met langs beide flanken Amerikanen. Rechts met ondersteuning van een Helcat en links een Sherman en een Greyhound. De Duitsers plaatsten er een StugIII, Marder III en een PanzerIII tegenover.
Tijdens de eerste ronde kwam elk platoon op. Het centrale Duitse platoon zette alle vuurkracht op de hoogste heuvel, een MMG, Pak 38 en een Marder III terwijl rechts de Pz III met ondersteuning van een Sdkfz 251 de sterke mobiele flank vertegenwoordigde. Spijtig genoeg was de eerste ronde de enige ronde waarin de Duitsers het gevoel hadden dat een overwinning in het vat zat. Op het einde van ronde 1 vroegen de Britten artilleriesteun en kregen die ook in het begin van de tweede ronde. De PzIII en een squad werd volledig vernietigd, de rest kreeg meerdere pins. Verder rekende de Sherman en Greyhound af met de Marder III en de PAK 38 had snel nog maar 1 crewmember over. De Britten schakelden centraal nog een squad uit terwijl de gepinde Duitsers faalden in hun rally, integendeel, zelfs 1 squad met een Fubar.
De rechter flank van de Amerikanen was iets rustiger. De StugIII in ambush zorgde ervoor dat de Helcat en squads achter hun heuvel bleven. Sterker nog, een Duits squad was langs die flank al over de helft van het speelbord geraakt. Ook daar veranderde de situatie toen de Duitsers luchtsteun vroegen. De piloot, deel van de HJ, net 16, bijna groot genoeg om volledig zicht te hebben in de cockpit, viel de StugIII aan ipv Amerikaanse infanterie. Niet vernietigd, brand werd geblust, maar wel zwaar gepinned riep dit platoon hulp in van de andere. Tijdens het gesprek werd snel duidelijk dat elk platon hulp nodig had en bij de start van beurt 4 trokken de Duitsers terug naar hun beginpositie, een dorp enkele kilometers terug.
Gelukkig voor de Duitsers waren de Allies zo onder de indruk van hun eigen kracht dat ze het slagveld innamen en stevig hun overwinning vierden tijdens de nacht. De Engelsen vonden het ook te risicovol om verder op te rukken aangezien het dorp buiten de zone van hun artillerie ligt. Andere eenheden zijn de overblijvende Duitsers komen vervoegen en wachten nu af in een verdedigende rol. Het dorp is te strategisch om zomaar uit handen te geven, een kruispunt van 3 belangrijke verbindingswegen.
next battle: Scenario 7: Envelopment

Allies - Axis: 1-0       We houden jullie op de hoogte van de volgende veldslag.


2
Oudheid (tot vroege middeleeuwen) / Dux leger
« Gepost op: mei 21, 2017, 08:05:52 pm »
Ik ben aan het uitkijken voor een Dux/saga leger. Om een mij onbekende reden, trekken de Normans mij aan:
https://eoeorbisuk.com/collections/dark-ages/dark-ages-range_normans

Komen die hiervoor in aanmerking?

3
Bolt Action / Platoon Forward
« Gepost op: april 05, 2017, 06:03:17 pm »
Heeft iemand al eens een Bolt Action campagne gespeeld op basis van 'platoon forward' (TooFatLardies)? Of een ander campagne game gebaseerd op platoon forward?
Indien ja, wat was de bevinding?

4
Te koop (new) / Axis Allies Angels 20
« Gepost op: maart 18, 2017, 09:12:32 pm »
Toen ik Axis & Allies Angels20 voor de eerste keer speelde te TSOA was ik meteen verkocht. Ik stond echtger al snel met mijn beide voeten op de grond want:
- het spel wordt niet meer verkocht via officiële kanalen
- Je kan meer dan 30 individuele vliegtuigen verzamelen maar de Europese prijzen zijn hoog
- In de VSA en Azië is het goedkoper maar dan zit je met port en import taksen (+wisselkoers)
- een verkoper die zowel de startdoos als individuele vliegtuigen verkoopt is schaars en ze profiteren er ook van

Na lang zoeken heb ik in het verre Oosten een lot (nieuw, ongeopende dozen) kunnen invoeren en door het aantal heb ik de prijs kunnen drukken (lees: kosten verdelen over vele stukken). Dit heb ik gedaan om mensen uit de club de kans te geven het aan rechtvaardige prijzen aan te schaffen. Geen nood, als er geen interesse is, wat altijd mogelijk is, verkoop ik het via andere kanalen.

Te koop:
- 3 stuks Axis Allies Angels 20 starterset Europe
bestaande uit 6 vliegtuigen (3axis en 3 allies)
4 dobbelstenen, rulebook, volledige set vliegtuigkaarten, actionmarkers
PRIJS = 40EUR per stuk (zie foto's)
- 1 stuk Axis Allies Angels20 (Azië) High Bandits (inhoud idem aan andere starterset maar dan Pacific strijdtoneel)
   + 14 extra vliegtuigen (6 Axis,8 Allies)
PRIJS = 125EUR
- 1 lot individuele vliegtuigen (kenmerkend is witte BF109 en de P-51C)
PRIJS = 49 EUR
- 1 lot individuele vliegtuigen (kenmerkend, bruine BF109)
PRIJS = 49 EUR
- 1 lot individuele vliegtuigen (Rusisch en Italiaans)
PRIJS = 69 EUR

Uiteraard ben ik geen liefdadigheidsinstelling en zijn de importkosten in de prijzen verwerkt. (de huidige ebay prijzen zonder zendingskosten: http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_odkw=&_osacat=77797&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=axis+allies+angels+20&_sacat=77797  )
Alles wat jullie op de foto's zien is unboxed. De opstelling waarbij je vliegtuigen ziet staan op een staander, is mijn eigen geopende set.
Elk individueel vliegtuig is voorzien van een staander.
Personen die een starterset kopen hebben uiteraard voorrang op het kopen van de 3 loten individuele vliegtuigen.

Interesse?
- Stuur een mail
- of spreek mij aan in de club
- first come first serve


5
Bolt Action / Multiple launchers, rule 2nd edition question
« Gepost op: november 20, 2016, 02:40:15 pm »
Ik begrijp dat een multiple launcher overeenkomt met de mortier HE inch templates.
Ik begrijp dat je de eerste template legt en dat elke unit dat binnen de 6" van deze template ook een target is.

Vragen:
- de 6 inch wordt gemeten vanaf de rand van de originele template neem ik aan?
- voor elke unit dat geraakt wordt door de 6" regel, moet er een 6 (met een D6) geworpen worden om een hit te zijn. Indien een hit, leg de template op die unit en bepaal het aantal slachtoffers. Correct?

Heb ik interpratie fouten gemaakt?


Pagina's: [1]