Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Gezocht (new) / Re: Oude verfpottekes citadel
« Laatste bericht door Koekie Gepost op juli 27, 2017, 06:07:42 pm »
houten eierdopjes zijn ook een optie
2
Gezocht (new) / Re: Oude verfpottekes citadel
« Laatste bericht door Phildutre Gepost op juli 27, 2017, 04:06:29 pm »
Ik gebruik daar champagnekurken voor ...
3
Vragen / Re: foutje in hoofdbanner?
« Laatste bericht door Johan Gepost op juli 14, 2017, 08:37:30 am »
opgelost
4
Vragen / foutje in hoofdbanner?
« Laatste bericht door MIKE Gepost op juli 13, 2017, 03:07:40 pm »
Kan het zijn dat er in de hoofdbanner van dit forum een fout is geslopen? nl op 20/8 wordt er een fantasy big battle gespeeld, geen 40K.
5
Evenementen / De Kempen Speelt 19 en 20 augustus
« Laatste bericht door wernertuytens Gepost op juli 12, 2017, 05:41:11 pm »
Dag TSA'ers,
Onze kleine Turnhoutse club organiseert samen met de spellenclub van Merksplas een 2-daags spellenfestival. Ongelukkigerwijze valt dit wel op het weekend van de TSA BBQ. Maar toch indien er mensen zijn die TSA willen vertegenwoordigen met een speldemo/participatiespel, laat dan maar iets weten.
Beschouw het als een mini-Crisis. De organisatie is in handen van de spellenclub van Merksplas die zich vooral bezighoudt met gewone spellen. We zijn altijd gast geweest om wargames op hun vorige spellenfestivals te demonstreren. Omdat het nu voor de eerste keer in Turnhout is op een grote locatie werken we samen. 999 games zal er staan met een stand, evenzo "De Kolonisten".
De kempen zijn op wargamegebied nog een 'blind spot' op de kaart, zoals ooit door GW zelf gezegd. En we proberen dat uit te breiden. Dit is een schitterend moment om dat te doen. Dus als er iemand tijd heeft om op 19 augustus (van 12 tot 24 uur) of 20 augustus (van 10 tot 18h) een spel te komen doen. Laat maar iets weten.
Onze club zou normaal gezien Bolt Action demo geven, net zoals Doctor Who: Into the time vortex en Eurofront van columbiagames. De bedoeling is vooral gewoon te gamen en te laten zien dat wargaming fun is.

foto's van vorig jaar: http://www.dekempenspeelt.be/

locatie voor dit jaar: https://futur.turnhout.be/fotos

Groeten
Werner
6
Kickstarter / Re: fabled realms
« Laatste bericht door Koen Gepost op juli 11, 2017, 07:01:28 pm »
Ben al backer van the first day ;p
Ik heb gewoon teveel 4ground om dit niet te backen  >:D
Momenteel die van £70, maar ben aan het twijfelen voor die van £200. Zeker omdat je de ruines van Daldor kunt nemen ipv Damaged Mordanburg (daar heb ik er al twee van ...)
Die van £400 steekt mijn ogen uit, maar dan moet ik de vakantie met mijn kids annuleren  >:(
7
Dux Brittaniarum the Final Campaign for Britain / Start van de nieuwe Dux B campagne op 4 Augustus!
« Laatste bericht door WillieB Gepost op juli 10, 2017, 06:26:29 pm »
In bijlage de spelregels voor deze campagne en de bijhorende map. Ik zend dit ook persoonlijk naar alle spelers die al hebben toegezegd, plus een aantal anderen die voorheen ook Dux B hebben gespeeld.

Ik stel voor dat we trachten ten laatste op 4 Augustus alle stats te hebben vastgelegd. Kom gewoon even naar me op de club en ik geef je je spel- sheets.
Dadelijk daarna kan je beginnen met je raids door te geven.

Zoals steeds veel plezier gewenst!
8
Bolt Action / Re: Bolt Action Italy 44-45
« Laatste bericht door Dominod Gepost op juli 09, 2017, 10:04:43 pm »
lessons learned:
- regels editie 2. Een platoon aanvallen dat ambush status heeft. Deze unit kan down gaan, dit is niet gewijzigd, alleen staat dit op pagina 59, niet op 43.
- forward artillery observer: Eens de call gebeurd is, krijgt hij de rol van een gewone infanterist. Hij hoeft niet van de tafel te verdwijnen en hij kan niet observer zijn voor andere eenheden, bv mortieren.
- recce rule, p119: firing at a recce with HE, first determinewether the recce vihicle would be hit and then decide to escape or not.
9
Bolt Action / Bolt Action Italy 44-45
« Laatste bericht door Dominod Gepost op juli 09, 2017, 09:37:49 pm »
battle 07-07-20171944

Vrijdag vond er een veldslag plaats in een Italiaans heuvelachtig gebied. Axis kwam na een strategische terugtrekking het gebied terug bezetten en de Allies hadden er ook hun zinnen opgezet. 2 kruispunten waren de strategische doelen van beide partijen.
4 op 2 tegels met aan beide zijden 3 platoons met elk een sterkte van 650 punten. Uitgezonderd het Engels platoon, had elk platoon een tank(jager) ter beschikking. De Britten kwamen centraal op met langs beide flanken Amerikanen. Rechts met ondersteuning van een Helcat en links een Sherman en een Greyhound. De Duitsers plaatsten er een StugIII, Marder III en een PanzerIII tegenover.
Tijdens de eerste ronde kwam elk platoon op. Het centrale Duitse platoon zette alle vuurkracht op de hoogste heuvel, een MMG, Pak 38 en een Marder III terwijl rechts de Pz III met ondersteuning van een Sdkfz 251 de sterke mobiele flank vertegenwoordigde. Spijtig genoeg was de eerste ronde de enige ronde waarin de Duitsers het gevoel hadden dat een overwinning in het vat zat. Op het einde van ronde 1 vroegen de Britten artilleriesteun en kregen die ook in het begin van de tweede ronde. De PzIII en een squad werd volledig vernietigd, de rest kreeg meerdere pins. Verder rekende de Sherman en Greyhound af met de Marder III en de PAK 38 had snel nog maar 1 crewmember over. De Britten schakelden centraal nog een squad uit terwijl de gepinde Duitsers faalden in hun rally, integendeel, zelfs 1 squad met een Fubar.
De rechter flank van de Amerikanen was iets rustiger. De StugIII in ambush zorgde ervoor dat de Helcat en squads achter hun heuvel bleven. Sterker nog, een Duits squad was langs die flank al over de helft van het speelbord geraakt. Ook daar veranderde de situatie toen de Duitsers luchtsteun vroegen. De piloot, deel van de HJ, net 16, bijna groot genoeg om volledig zicht te hebben in de cockpit, viel de StugIII aan ipv Amerikaanse infanterie. Niet vernietigd, brand werd geblust, maar wel zwaar gepinned riep dit platoon hulp in van de andere. Tijdens het gesprek werd snel duidelijk dat elk platon hulp nodig had en bij de start van beurt 4 trokken de Duitsers terug naar hun beginpositie, een dorp enkele kilometers terug.
Gelukkig voor de Duitsers waren de Allies zo onder de indruk van hun eigen kracht dat ze het slagveld innamen en stevig hun overwinning vierden tijdens de nacht. De Engelsen vonden het ook te risicovol om verder op te rukken aangezien het dorp buiten de zone van hun artillerie ligt. Andere eenheden zijn de overblijvende Duitsers komen vervoegen en wachten nu af in een verdedigende rol. Het dorp is te strategisch om zomaar uit handen te geven, een kruispunt van 3 belangrijke verbindingswegen.
next battle: Scenario 7: Envelopment

Allies - Axis: 1-0       We houden jullie op de hoogte van de volgende veldslag.

10
Te ruil / TE RUIL: epic Imperial Guard voor epic Slaanesh
« Laatste bericht door Tomsche Gepost op juli 04, 2017, 11:10:14 pm »
Met het uitzoeken van men "ouwe spullen" ben ik nog op een doosje met varia aan epic gestuit, waaronder een hoopje Imperial Guard (de oude plastic sprue stuff).

IMG_20170704_225631 by Tomsche Murrath, on Flickr

Er zitten onder andere in:

IMG_20170704_224114 by Tomsche Murrath, on Flickr

Een varia aan guardsmen van verschillend kaliber zoals een tweetal verloren gelopen Ogryns en 1 dappere Ratling

IMG_20170704_224119 by Tomsche Murrath, on Flickr

De Beastmen (ja, dat waren heel vroeger een unit van de IG)

IMG_20170704_224125 by Tomsche Murrath, on Flickr

6 Sentinel walkers

IMG_20170704_224133

De prehistorische Guard bikes en Rough Riders



Ikzelf ben bezig met men Slaaneshi force voor FWC ineen te steken, en zoek dan ook enkele van hun modellen, met name:

* Fulgrim, Deamon primarch of Slaanesh
* Keeper of Secrets
* Daemonnettes (een 10 tal, om 2 standjes te vullen)
* enkele van hun metalen walkers (Subjugator en consoorten), hadden de size van een knight in epic (ong de groote van een gewoon 40k figuur).

eventueel: een 5 tal Rhino`s, en 2-tal Land raiders en een 5 tal predators (de gewone space marine varianten zijn dit, maakt niet uit old of new)

Als je daar iets van hebt liggen en wenst te ruilen, give me a poke...
Pagina's: [1] 2 3 ... 10